mental ray render uyarısı
mental ray render uyarısı
mental ray´i yeni kullanmaya başladım (öncesi default render)...
render öncesi mental ray message penceresi geliyor ve anladığım kadarı ile uyarı veriyor...
örneğin warn,error no photons stored after emitting 1000photons
there are no caustic generators in the sene
sevgili 3d´ciler bunlar nedir,doğalmıdır...
render yapıyor onu söyleyim...
Cvp
mmm sanırım açık bir sahnede çalışıyosun ve sahneye yollanan photonlar geri dönemiyor
sahneni kapalı bi mekana çevir
ve caustic özelliği için de
kırılma ya da yansıma etkisi istediğin objene sağtuş ile tıklayıp
mental ray sekmesinden generate caustic´i işaretle ve çık
saydam objelerde daha iyi sonuç alırsın
Cvp
Eğer sahnende caustic oluşturacak bir durum yoksa there are no caustic generators in the scene uyarısını alırsın.
Eğer sahnende fotonların çarpacağı yüzeyler yoksa ve fotonlar sonsuza doğru kaçıyorsa program böyle bir hata verecektir.
warn,error no photons stored after emitting 1000photons
Bu birinci hatanın oluşmasını istemiyorsan. Sahnende caustic sağlayacak bir durum olduğunda, caustic meydana getirecek nesenin üzerine sağ tıklayarak properties menüsünden mental ray sekmesine gelip generate caustic (caustic oluştur) seçeneğini aktif etmen ve f10 tuşuna basarak render ayarlarından caustic seçeneğini aktif etmen gerekmektedir.
İkimci hatanın oluşmasını istemiyorsan. Kısa bir örnekle anlatayım. Sahnene bir kutu oluştur ve bu kutuya shell modifierini uygula. Kutunun içerisine bir omni koy, f10 tuşuna bas ve gi seçeneğini aktif et ve render al. Hatanın olmadığını göreceksin. Bunun sebebi ışık kaynağından çıkan fotonların yansıyacak yüzeylere artık çarparak ortamın aydınlanmasını sağlamalarıdır. Eğer sadece taban olsaydı ve sen gi seçeneğini açsaydın, fotonlar sadece tabana çarpacak ve sonsuza kaçacaklardı. İşte bundan dolayıdır ki gi (global illumination) ortam aydınlatmalarında heryerde kullanılacak diye bir kural yoktur. Kolay gelsin.
Cvp
sevgili dreamale
söylediğinden anladığım kadarı ile mental ray açık kapı sevmiyor..
pekiiii dış mekan çalışmalarında nasıl olacak sonuçta sağım solum sobe hertaraf açık...
sağ tuş ve mental ray sekmesi pek anlıyamadım..
yanıtın için sağol..
ooof of bu acemilik yokmu..
Cvp
sevgili powerd3d sizler harikasınız..
sağol
Cvp
powerd saolsun benimkileri tam açıklamış ;)
yani sonuç olarak mantık böyle işte
mental ray sekmesi de sahnedeki yansıtacak ve kıracak objeler için bu özelliği aktif/pasif etmemizi sağlıyor.
ven en iyi sonucu da saydam cisimlerde veriyor
Cvp
Konu aynı konu. renderer farklı. çözüm aynı. epeycene yazmıştım. burda tekrar yazmayayım. arkadaşlar da epeyce açıklamış saolsunlar. ben sadece alternatif bilgi aktarayım dedim.
http://www.tr3d.com/index.php?f=21&oku=99&basla=10&id=forum