cismi parçalayıp kağıt gibi açmak istiyorum
cismi parçalayıp kağıt gibi açmak istiyorum
Arkadaşlar ben 3ds max 7 veya 6 da yaptığım herhangi bir cisimin açılımını alma şansım varmı varsa nasıl.. TŞKLR
Cvp
açılımdan kastın nedir?
Cvp
http://www.tr3d.com/index.php?f=1&oku=19146&id=forum
Cvp
ruskol soruyu yanlış anlamışsın [:)1] ama cisimlerden önce sorunun açılımı lazım biraz da
Cvp
Heh haklısınız ark lar bende şöle resim aracı ile küçük br örnek göstereyim dediim....
Bir kutu çizdim dielim.Onu düzlem üzerine açılmasını istiyorum max d abunu üstüne bir özellik var mı?
Varsa açıklayabilirmisiniz eğer bunuda anlatamadıysam NEYSE :D:D:D:D
RESİM BURADA :
[url]http://rapidshare.de/files/14976267/ads_z.gif.html[/url]
Cvp
1- basit bir obje ise elle vertekslerini breake edip poligonları yanlara açabilirsin
2- unwrap uvw kullanabilirsin.unwrap uvw aslında kaplama için tasarlanmış bir modifier olmasına rağmen bu mantıktan yola çıkarak kaplama yapmamızı sağlar. örneğin bir insan kafası modelledik ve biz buna kaplama yapmak istiyoruz. unwrap uvw ile bu modeli çarşaf gibi açıp sonra bu açılımın snapshot ını alıp photoshopta boyarız..
fakat max bu işi mükemmel bir biçimde yapamıyor malesef.. objeyi çözümlerken bazı bozukluklar meydana geliyor. bize bu bozuklukları el ile düzeltmek düşüyor.. ama bunu yapabilmezin için unwrapta yeterli araçlar mevcut..
Cvp
bunu yapan bir plugin vardı aslında. amacı kaplama yapmak olan malum plugin cismi parçalanan bölümlerden yere açıyordu. half-life için model yaptığım zamanlarda kullanmıştım bir iki kere. aramada anahtar kelime "half life mod" olabilir. adını hatırlamadım. bilen varsa söylesin. [G2]
Cvp
texporter mı? Cüneyt abimize ayıp ediyoruz sanki (: Nası unutursunuz necmi hocam
Cvp
hii walla bende ayıpladım şimcik (:
Cvp
Modeli bu şekilde açman mümkün değil. En azından böyle direkt olarak birkomut yok. Bi kere kutu örnek verdiğiniz gibi açıklacağını yerden bilecek? Reactor, cloth eklendileriyle daha önceden belirlenmiş olan parçalarını belirli bir düzleme yaymak türünce bir çözüm olabilir.
eğer yapılacak olan basir bir modelse zaten açılmış halini modelelmek çok daha kolay olacaktır.
Modelin UVW Map/ Unwrap´de açılması kaplama koordinatlarının belirlenmesiyle alakalı bir olay. UVW Map de belirttiğim gibi modeli filziksel olarka aç diye bir komut görmedim. Herşey için plugin var nerdeyse, bu yüzden de kesin bir cevap vermek zor.
Ayrıca unwrap´ta alınan modelin klavuz olrak kullnılacak kenarları hiç bozulmadan 2d bir programda işlenebilir ve tekrar maxde çağırılıp kullnılabilir.