duman adam ?!?

duman adam ?!?

CG-Designer

Arkadaşlar bu aralar olmayacak şeyler soruyorum. Umarım bu da öyle bişii değildir..

İstediğim şey, modellediğim insan figürünü sanki dumandan-sisten oluşmuş gibi göstermek. Kaplamalarla iyi sonuç alamadım, içi boş bir görüntü oluştu oysa benim istediğim içi de duman doluymuş gibi hacimli bişey.

Ayrıca animasyona uygun bişey yapmaya çalışıyorum, yani bu insan slüeti şeklindeki dumanlar normal sigara dumanı gibi bir kaynaktan yukarı doğru hareket edebilsin...

Umarım anlatabilmişimdir :)

2006-03-07 06:16:26

Cvp

brassi

maya´da böyle bir şey yapmak isteseydim.
#basitçe emit from object ile yapardım.
# daha etkili bir sonuç için, particle goals kullanırdım. partiküllerin her bir vertexs´e tutunması, ve benim istediğim gibi hareket etmeleri için(mesela kafada daha düşük radius´lupartiküller,vücutta nispeten daha büyük partiküller gibi)

bu metot bana aynı zamanda, sahnemde bir animasyon varsa, mesela karakter kollarını açıyorsa, açma esnasında harekete göre dumanların dağılıp bir araya gelmesinide sağlardı.

matrixteki machine god´da minik robotların bebek suratını oluşturması gibi, yada mumy´de çölde kumdan bir kafanın uçağa saldırdığı sahnedeki gibi.

max hakkında bir bilgim yok.belki siz bunların max karşılıklarını bulup, sonuca gidebilirsiniz.

2006-03-03 20:24:07

Cvp

ksap

PFlow plugini ile o tur seyler yapmak mumkun ama o pluginsiz nasıl yaparsın bilmiyorum.3dsmaxa plugin eklenmeden maya gibi olmuyor:)

2006-03-03 22:54:46

Cvp

CG-Designer

PArray ile duman efekti yapmak mümkün değil mi?

2006-03-04 00:31:11

Cvp

jeffreyy

sevgili cg designer. mümkün mü diye soruyosun. cevabı "mümkün". nasıl yapılır diyosan pflow ile yaparsın.. bu arada pflow bi plugin değil.aslında plugin tabiki ama sonradan yüklemen gerekmez maxin içinde var zaten.. neyse particleflow particleların en esnek şekilde kontrol edilmesini sağlayan olay tabanlı parçacık akışı sistemidir. yapacakların bilgin,tecrüben ve hayal gücün ile sınırlı. sana şöyle bir şey söyleyebilirim. zaten sorunun cevabı burada anlatılacak gibi olamaz. çünkü basit bişey sormuyorsun. ama sana ışık olacaksa içi boş bir insan modelini deflector olarak pfde tanıttığın zaman parçacıkların belli bir hacim içinde kalmalarını sağlayabilirsin. gerisi kaplama ile ilgili tabiki. ama önce sistemi nasıl kuracağını bilmelisin. bahsettiğin efekti yapmaya çalışmak emeklemeden koşmak gibi birşey.. yardımcı olabildiysem ne mutlu...

edit: imla hataları..

2006-03-04 05:36:24

Cvp

drekon

duman doldurmak kolay da. hem hacimli hemde sigara dumanı gibi yapmak zor olur. şimdi dumanlar adamın ayağından giriyor diyelim.
-duman kaynağı ayağın içi mi ?
-yükselen dumanlar nereden çıkacak. yoksa hiç çıkmayıp vücutta yok mu olacak.
-duman vücut şeklini aldığına göre vücudu şeffaf bir kılıf mı kabul edeceğiz yoksa dumanlar kenarlardan da dışarı çıakcak mı ?
(bunları neden sordum: bir balonun içine sigara üflendiğinde sigara dumanından çok bir sis gibi görünür. istediğin tam oalrak nedir.)

sorulara cevap verirsen bir iki deneme yapabilirim. :)
soruya soru ile cevap verdim ama kusura bakma.

2006-03-04 14:39:51

Cvp

CG-Designer

pflow´u bilmiyordum hemen kurcalamaya başlıyorum...

Bu arada sanırım resimle derdimi daha rahat anlatabilirim..
[img]http://img46.imageshack.us/img46/3408/untitled16kg.gif[/img]
Aslında bana basitçe A noktasından başlayıp bend ile eğilmiş silindirin içinde B noktasına doğru yavaş yavaş hareket edecek ve B noktasında yok olacak parçacıklar lazım.

Silindirin bend değerleri değiştirilsede bu parçacıklar hep silindirin içinde kalsın. Yani Drekon´un da dediği gibi bu silindir, parçacıklar için şeffaf bir kılıf işlevi görecek...

Bu parçacıkları oluşturmada bana yol gösterebilirseniz işin geri kalan kısmını kendim halledebilirim. :)

2006-03-04 16:25:42

Cvp

ksap

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/235453
Benim dedigim pflow bu, heralde gorunce anlarsın. Maxın icinde olanla senin dedigine benzer bisey yapmayı denemistim, yapamıyınca o pluginin demosunu yukledim.

2006-03-04 16:44:02

Cvp

CG-Designer

Teşekkürler ksap bahsettiğin plugini inceleyeceğim...

Bu arada default pflow´da denemelerime devam ediyorum ama modeli deflector olarak tanıtmak için hangi operatörü (shape, speed vs) kullanmam gerektiğini bulamadım.

Yukarıda resmini koyduğum eğri silindir üzerinde deniyorum. Tabi silindir bir kılıf görevi görsün diye flip yaptım ama parçacıklar ya modele tamamen yapışıp hareketsiz kalıyor ya da modelden çeşitli yönlere dağılıyor... İstediğim gibi silindir içinde A noktasından B noktasına doğru hareket ettirmeyi henüz başaramadım.
[G9]

2006-03-04 20:17:53

Cvp

jeffreyy

öncelikle sahneye u deflector yerleştirip silindirini deflector olarak tanımlayıp pflowda collision test atayıp ayarlarında deflectorünü seçersin.sonra da silindirin renderable özeliğini kapatırsın... sevgili cg designer, sana www.allanmckay.com sitesini particle flowu tanıman amacıyla önerebilirim. oradaki tutoriallere bakarsan ne kadar esnek bir parçacık sistemi olduğunu anlayabilirsin. herkes kısa zamanda güzel işler yapmak ister ama max sabır ister.

2006-03-04 20:53:56