reactor takıldığım bir konu?

reactor takıldığım bir konu?

typical

merhabalar,

3dMAX 7 de reactor ile bir gemiye water simülasyon oluşturmaya çalışıyorum...

grublandırılmış bir gemiyi RBCollection olarak atadım. bir de water var...

reactor menüsünden create animasyon menüsüne tıkladığımda alttaki hatayı veriyor;

"All vertices in mesh are coplanar, please use concave mesh"

yardımcı olursanız sevinirim...

2006-03-05 13:24:47

Cvp

dakkon

ya bende su efekti yapmaya kasıyorum olmuyor :(

2006-03-02 19:10:47

Cvp

innuendo

arkadaşlar sitenin içinde render bölümünde suyla ilgili bir ders var. işinize yarar sanırım. http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=45. kolay gelsin

2006-03-02 19:40:36

Cvp

jeffreyy

grup olarak atadığın nesnelerden bazıları konveks bazıları konkav olduğu için o hatayı veriyor. grubu parçala ve similasyondan önce parçalara konkavlık ve konvekslik testi uygula. this object is non convex diyenlere "use concave", diğerlerine "use convex" seçeneğini işaretle similasyonu test et (analize world ile) sorun yoksa similasyonu oluştur.

2006-03-02 20:26:31

Re:Cvp

jeffreyy

[quote=19182]ya bende su efekti yapmaya kasıyorum olmuyor :([/quote]

sen de bir plane objesine reactor water yardımcısını bağla, suyun üzerinde yüzecek cisimleri RB collectiona ekle similasyonu tekrarla.

2006-03-02 20:28:01

Cvp

typical

parçalara konkavlık ve konvekslik testini nasıl yapmam gerekiyor?

yardımlarınızı için teşekkürler...

2006-03-03 09:40:42

Cvp

jeffreyy

3d max ın help inde reactor ile ilgili bir sürü tutorial mevcut. oradan ayrıntılı bilgilere ulaşablirsin. ben sana aradığın bilgiyi verdim nasıl yapıldığını da senin bulman gerekiyor. reactorün çalışma prensibini iyice kavrar isen daha iyi anlarsın ne demek istediğimi. mesela halka , simit torus gibi şeyler konkavdır. ama küre, box gibi şeyler konvextir.şekillerin geometrisi ile alakası. hesaplamaları bu geometriye göre yapıyor reactor.

2006-03-03 20:01:03

Cvp

typical

3dsMAX´imin help dosyaları mevcut değil malesef.. Tabi internetten tutorial vb. aramak veya bir şekilde helpini de temin etmek mümkündür muhakkak...

konveks ve konkav cisim kavramını bilmekteyim... "parçalara konkavlık ve konvekslik testi uygula" demiştin. Bu test bir modifier ile mi yapılmakta yoksa reacktör alt seçeneklerinden biri mi veya başka bir..?

ilgin için teşekkürler... selamlar...

2006-03-05 13:00:59

Cvp

jeffreyy

reactorde "utilities" rolloutda "analize world" ve "test convexivity" seçenekleri vardır. zaten eğer analize world before simulation ve report after simulation kutucuklarını işaretlemişsen önce bir analiz yapar ve sana sahnedeki hataların bir dökümünü çıkarır. bir sorun varsa örneğin "şu şekil konkavdır (içbükey) ama siz konvex (dışbükey) demişsiniz" ya da "şu şeklin yoğunluğu çok düşük" gibi uyarılar verir. objelerin simülasyonda hangi geometriyi kullanarak hesaplanmasını istiyorsan bu gibi özellikleri "properties" rolloutda değiştirebilirsin.

bilgi:
reactor gerçek dünyadaki fizik kanunlarına göre çalışır. reactorde çalışırken nesnelerin gerçek dünyadaki boyutları ve ağırlıkları ya da en azından bunların birbirine oranları çok önemlidir. reactor hesaplamalarda çarpışma sınırlarını belirlemek için nesnelere bazı geometrik sınırlar koyar. bunlara proxy denir..

bir konvekslik konkavlık örneği;
bir torus primitive i bir basketbol potasının çemberini temsil etsin, bir de sphere nesnesi bu çemberin içinden geçecek basketbol topunu temsil etsin.. reactorde bu simülasyonu yapacak olursak top nesnesini konveks çember nesnesini de konkav olarak hesaplamasını reactöre belirtmeliyiz. eğer çemberi konveks bir cisim olarak tanıtırsak reactör çemberin içindeki boşluğu hesaba katmayacaktır...

başarılar dilerim...

2006-03-05 13:24:47