render´de üçgen kırıklıklar

render´de üçgen kırıklıklar

tuncays

low poly bi modelde render de üçgen kırıklıklar oluşuyo sahnede böyle bi sorun yok.. tam anlayamadım..

kolay gelsin......

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/e0ZOXlh5X.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/TctiZC4Ws.jpg[/img]

2006-03-04 15:07:02

Cvp

felidae

o yüzeyi oluştururken yüzeyin olması gereken düzlemin y-yüzey normalinin aksine bi verteks çekiştirme türünden bir işlem görünce oluyor bu tarz sorunlar.yüzeyi nasıl çizdin anlatırsan daha iyi yardım alacaksın sanırım.kolay gelsin.

2006-03-02 18:54:51

Cvp

jeffreyy

bak en sağ alt köşeye birleşen vertex var ya.. ordaki vertexi "break" yap, o vertexi oradan ayır ve iç köşedeki wertex e "weld target" ile birleştir. o yüzey düzelir

2006-03-02 20:31:26

Cvp

tuncays

yüzey sil yüzey birleştir gibi bir sorun değil benimki, hem üçgen bir yapı yokki neyi silecem [8)]

felidae; dediğin doğru olabilir, ama pek vertex çekiştirme müdahalem yok. genel olarar extrude yaparak oluşturulmuş bi yapı + vertexler ayni hizaya getirince üçgen yapı kayboldu. ama herşeyi kare mi yapmak zorundayım sorusu oluşuyor böylece

daha açıklayıcı bir örnek hazırladım;

bu resimlerde istediğim yapı var. tamamen birbirinden alakasız vertez düzlemi ama renderde sorun yok..





[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2w4r8fxk9.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ixv54R24i.gif[/img]

2006-03-02 21:21:59

Cvp

jeffreyy

haha desene yav :) yahu tabi kare yapmayacaksın yüzey sayın çok az. iki noktadan sadece bir adet doğru geçer ee verteksler aynı hizzada olmazsa sen iki vertek arasında tabiki kırık çizgiler görürsün.. kırığın oluştuğu yüzeyin paralel iki kenarını seç ve connect ile yüzeylere böl o zaman daha "smooth" bir yüzeyin olur o zaman daha parabolik yüzeyler elde edersin.. bkz ne kadar yüzey o kadar smooth

bu arada ben ilk resminde yanlış yerleşmiş bir vertex sandım köşedekini.. halbuki farklı kotlardaki iki vertexmiş...

2006-03-02 21:26:10

Cvp

tuncays

ek olarak dosyayı sahneyi incelemek isteyenler için.

http://rapidshare.de/files/14528072/scene.zip.html

2006-03-02 21:27:41

Cvp

tuncays

ok. vertexler hizasız anlıyorum. peki ikinci gönderdiğim resimler tam hizassız onlarda bozulma olmuyor + kırık olan yerlere connect yaptık diyelim. üçgen bölge 2 katına çıkıyo. smooth olayı ben smooth yapmak istemiyorum ki lowPoly kalacak.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S5sy2G35L.gif[/img]

2006-03-02 21:38:33

Cvp

jeffreyy

dur sahneyi indiriyim bari. akşam akşam iç çıktı [G1]

edit: sahneyi indirdim fakat max açamadı. sen max 8 mi kullanıyorsun? ben 7 kullanıyorum malesef..

ikinci resimde de var kırıklar ama vertexler hiza olarak fazla birbirinden uzak değil.. köşedeki bir vertexi biraz daha geriye alırsan üçgen oluşmaya başlar.

bu arada smoothtan kastım kırıksız bi yüzeydi. smooth modifieri ile elde ettiğimiz sonucu kastetmemiştim..

bu resimdeki kenar senin yüzeyinin kırıklı olmasını sağlıyor

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/510U9Q4q1.jpg[/img]

2006-03-02 21:45:29

Cvp

tuncays

[:s] ortada çizgi yokki sileyi dört köşeyi olan bi yüzey...

neyse ben vazgeçtim bu mevzudan

cevaplar için teşekkürler.

2006-03-02 22:17:15

Cvp

jeffreyy

lütfen modelini 3ds olarak export edip rapide atarmısın? sorununu sölicem.. anlatamadım ben sana çünkü...

2006-03-02 22:22:14