pf_source ile maskeleme

pf_source ile maskeleme

no_fear

merhaba arkadaşlar;
pf_source ile bir animasyon yapmak istiyorum animasyon aşagıdaki resimde göründüğü gibi olacak
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/85lJqVcw5.jpg[/img]
particle ler ikonun içinden çıktıktan sonra tam karşısındaki silindire çarpacaklar (burada iki silindir üst üste getirildi ve üstteki silindire see_through (ctrl+x) yapıldı sahnenin görülmesi açısından.) ve her çarpan particle üstteki silindire çarptığı çap oraninca üzerinde yuvarlak bir delik oluşturacak.sonuç olarak maskelenmiş bir anim elde etmek istiyorum.istediğim sonuç aşağıdaki resimdeki gibi
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/L5D1T7h3J.jpg[/img]
resme bakıp aha yapmışsın demeyin, onu kaplamayla oynayıp manuel olarak yaptım
particle wiev resmi;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6vB3u4nBS.jpg[/img]
sitedeki konuyla alakalı tutorialleri inceledim saplanma olayında shapemark kullanılmış bende shapemark kullandım ama particle nin saplandığı her noktadan yeni bir resim oluşuyor yani particle ler maske gibi resmi tamamlayıp resmi açmıyorlar.

2006-03-02 00:04:06

Cvp

drekon

incelediğim kadarıyla bu tip bir etkileşim doğrudan mümkün değil. fakat çözüm önerebilirim.

1. Particle Flow cismi yüzeye çarpınca yapışıp kalacak
2. particle flow cismine mesher(compound object kısmında) uygulayacaksın. böylece mesh haline gelen tanecikler sahnedeki herhangi bir cisimle etkileşim yapabilir.
3.boolean işlemi ile silindirden PF-mesh cismini çıkaracaksın.


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/2GvI7Ie94.gif[/img]

2006-02-26 15:05:48

Cvp

no_fear

drekon teşekkür ederim.çok güzel
3 adım da sonuç.
ben böylesini hiç düşünmemiştim bana farklı fikirler verdiğin için teşekkürler

2006-02-26 16:02:23

Cvp

jeffreyy

ee peki bu mesher sayesinde particle lar reactörde de kullanılabilir mi?

2006-02-28 08:16:31

Cvp

drekon

maalesef. reactor tanecikleri tanımıyor.

şöyle ki: reactor gerçek dünya kuralları ile çalışıyor. bu sebeple reactor ayarlarında animasyon başlangıç anı: 10. saniye derseniz sadece taneciklerin 10. saniyedeki halini alıyor.
değişiklikleri almıyor. taneciklerin hepsi birlikte katı bir cisim gibi davranıyor. zaten onun bir yolunu bulup yapsalar çok süper animasyonlar mümkün olur. belki ilerde :(

.. max ortamı açısından düşünürsek tanecikler boşlukta bir anda meydana geliyor. gerçek fizik kurallarına da uymuyor tabii.

2006-03-02 00:04:06