Malzeme tipine göre ışıklandırma ve render

Malzeme tipine göre ışıklandırma ve render

tasarımcı

Arkadaşlar
Architechrial malzeme tiplerini sahenemizde kullandığımızda buna uygun ışık kaynağı ve render hangileridir?
veyahut
hangi malzme tipleri hangi ışık kayanakları ile kullanırsak en etkili görüntüyü alırız?

2006-01-11 19:14:55

Cvp

tasarımcı

Öncelikle cevabın için teşekkürler,
genel anlamda soruma cevap oldu. peki bir soru da söyle sorsam; architechirial malzeyi kullandığımızda örneğin bunu bir binanın dış sahnesi olduğunda bundan daha etkili sonuç alabilmek photometrik ışık kullanmak kısa sürede etkili sonuç almamızı sağlar mı? bana birsi sahnede archi. malzme kullanmak ileri aydınlatma teknikleri gerektirir diye birşeyler söylemişti bunun üzerine soramk gereğini hissttim, siz üstadlara.

2006-01-10 20:26:18

Cvp

mokambo

İyi bayramlar dilerim.

zaten architec malzeme diye bir cumlenin manasını anlamadım ben.
Yani eğer ağaç kaplamaları, fayans kaplamaları, mermer,halı,parke gibi kaplamalar kastediliyorsa, bunlar aslında sadece texture´dür.
mesela bir mekan içersine bir salvador dali tablosu çizdik ( map olarak kapladık).
bu durumda o tablo texture ´ıda bir architect kaplama sayılır.

yani özetle bana göre architect kaplama diye sınıflandırılacak bir kaplama türü yoktur.

her kaplama türü mimaride kullanılabilir.
sadece ışık konusu üzerinde basit sahnelerle çalışmalar yapmak gerekmektedir..

Aydınlatma konusuna gelince,
tek bir omni ile mükemmel sonuçlar elde edilebilir.
Ama render motorunun farkları vardır tabiki.

Mesela max içersindeki default render sistemi ile ışık sıçraması elde etmek zordur.
Ancak max içersinde render ayarlarında advanced lighting bölümünde,light Tracer kullanılarak bu değer elde edilir ki buda render süresine etki eden bir faktordür.
cünkü ışıgın sıcrama değerleri parametrelerini barındırır ve buda ortamda daha foto gerçekçilik sağlar.

Bunun dışınca vray,mental ray, final gibi render motorları da vardır. ama bunlarlada iyi render almak için üzerinde epey bir calışmak gerekiyor.
ayrıcada bunlar dışarıdan max içerisine plugin olarak yüklenmelidirler.Yani satın alınmaları gerekmektedir,aksi olanlar sorun cıkarabilir..
Bu aralar benim tercih ettigim ve üzerinde calıştıgım mental ray render kullanmak.
cünkü içinde hemen hemen her ışık türünü barındırması ve kullanımının digerlerinden daha kolay olmasıdır.
bir de default bir max ´in içinde kendiliginden olması ve sağlıklı calışmasıdır....


Tabi tüm bunlar benim fikirlerim, umarım yardımcı olmuşumdur.
kolay gelsin..

2006-01-11 00:23:45

Re:Cvp

Hazaro

[quote=18116]selam,
bana göre malzeme ceşidine göre ısık diye bir ayrım yapamayız. cunku,
mesela, gercek hayatta bir magazada oldugumuzu düşünelim .
magaza içinde genel bir aydınlatma hakim ve bu yadınlatma tipi magazanın türüne göre degişir (floresan,tungten,spot, halojen,metal halide vs.vs.)
ama genel olarak her magazada birbirinden farklı bir cok malzemeyi barındıran dekor elemanları ve eşyalar vardır.
her biri için ayrı bir ışık yapıldıgını gördünüzmü hiç...
yada gün ısıgı alan bir mekanda (mesela bir vitrinde kürk halı ve deri olan bir sergileme olsun.her biri gayet güzel etkili görünmüyorlarmı??)
farklı farklı gün ışıkları kullanabilirmiyiz...
demekki şu sonuç çıkıyor,
ortamda kullanacagınız ışık kaynakları her objenize etki etmek zorundadır.
sadece dikkat etmemiz gereken ortam ambiansına göre ışık kaynagı secmek zorunda oldugumuz.
örnek: kapalı mekan, gece ışıgı, market ışıgı,gün ışıgı ,güneş ısıgı vs..

umarım sorunuzun cevabı buydu..
kolay gelsin..[/quote]


İlk cevap....

2006-01-11 10:53:33

Cvp

tasarımcı

sağolun mokomba hocam, ilgnize cevaplarınıza teşekkkür ederim. Senin tüm arkadaşların bayramını tebrik ederim.

2006-01-11 19:14:55