deniz materyali
deniz materyali
gerçekci deniz modellemeye çalışıyorum. bunun için önce plane kullandım sonrada plane noise ekledim. ama istediğim sonucu elde edemedim. suyun parlaklığını ve gerçekci dalgaları nasıl elde edebilirm.
birde render problemi var. renk için ne önerirsiniz. bir resim dosyasından bulmayı denedim ama pek tatmin edici olmadı. forumlarda bununla ilgili araştırmalar yaparken bir arkadasın max in içinde bulunan bir deniz materyalinden bahsetti. bu materyali aradım bulamadım. yardım ederseniz sevinirim.
herkese kolay gelsin[img][/img]
Cvp
dnz hiç denemedim ama havuz güzel olabiliyor
çünkü dibi göründüğü için etki daha iyi çıkıyor
kaplama menüsünde Standart yerine architectural kaplama seç listeden water caplamasını seçebilirsin
rengini beyaz ya da mavi yapıp nose eklenmiş havuzumsu tarzdaki kutuya atıp bi dene
ama havuzun altında başka bir cisim daha olsun
örneğin mermer kaplamalı başka bir box
gerçekçi dalgalar için water reactor kullanabilirsin çok güzel oluyor
Cvp
kullandığın plane´e 2 tane bend modifier´ı uygula. ilk bend modifieri angle 35, direction -90 bend axis y , ikinci bend angle 14,5 direction 0 . materyal için standart sekmesine architectural atayacaksın daha sonra diffuse color´un renk kodlarını r:89 g:146 b:165 yap. shininess 47 olacak.altta bump olacak oraya da ocean lume atayacaksın değeri 100 olacak.tabii bu dediklerimi mental ray seçiliyken yapacaksın
Cvp
suyun gerçekçi parlaklığını yakalarsında dalgaları unut diyebilirim.(yani köpük ve sahile vuran dalgaları unut demek istedim)
En iyi deniz ki mayanın oceanına benzer biraz dreamscape plugini ile yakalarsın.
Manuel olarak deniz yapmak için birçok teknik var
buda benimkisi :
Silindir yaratıyorum bir tane az yüksekliği olan ve cap segmenti 20 lere çıkarıyorum sonra silindirin çeşitleri yerlerine ripplelar yaratıp çok düşük değerlerde bind ediyorum silindirime...(phase değeri ile animasyonu oluşturarak tabi)
Materyal için;
ambient´le diffuse renklerini siyah yaptığım bir mape;
bump a amountu 30 yapıp noise ekliyorum trubulence´i seçip sizeını 10 yapıyorum(tabi scale değiştikçe o değeri değiştirmek gerekir)
sonra bump ı bu şekilde halledip reflaction slotuna amountu 100 yapıp raytrace ekliyorum, raytrace paremetrelerine dokunmayıp sadece background slotuna bulutu çok olan bir gökyüzü resmi ekliyorum. sonra bu materialı silindirime uyguluyorum
iyi bir sonuç alabilirsin yani tabi particle flow veya diğer snow gibi particle larla köpük falan yapmak mümkün yada realflowla da süper iş yapılıyor ama anlatması uzun.
Cvp
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>modell>>akdeniz[/url]
Ve...
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=45[/url]
İşine yarayabilir...
Cvp
dreamscape 2,5 i tavsiye ederim eğer güzel bir gökyüzü sahnesiyle beraber kullanırsan inan bana yaptığın denizin gerçek olduğuna sen bile inanırsın
Cvp
deniz malzemesi için birçok çözüm mevcut ama max ın kendi içindeki malzemeler ile iyi sonuçlar almak mümkün. burayı okuduğum sırada birkaç dakikada olşturduğum sahneyi ve örnek resmi yayımlıyorum. 3dsmax6 ile yapılmış max dosyasını kullanıp malzeme yapısını inceleyiniz. iyi çalışmalar.
[url]http://www.emresan.com/deniz.zip[/url]
[img]http://www.emresan.com/deniz.jpg[/img]
Cvp
ellerine sağlık emre !
Cvp
Mental ray shaderlerini kullanarak son derece gerçekçi sonuçlarda alabilirsin. Aşağıdaki adrese bununla ilgili bir ders upload ettim. Umarım işine yarar. Kolay gelsin.
http://rapidshare.de/files/10715867/deniz.rar.html