character studio skin mody ,bir sorun..
character studio skin mody ,bir sorun..
bir chracter model var ayakları ve parmakları doğuştan uzun :P şimdi buna skin atadım. skinmorph te yaptım , neyse sorun şu uzun ayaklar yürürken yere giriyor çıkıyor parmaklar vücuttan geçiyor falan bipet atadım tabi character e bip dosyası bindirdim üstüne, adamakıllı ve kolay bir şekilde bu elemana nasıl "bak kardeşim yürüken uzun ayaklarını yere göre kıvır yerin içine girmesin , öyle yürü" diyebilir ve etki görebilirim ?? , teşekkürler...
Cvp
Biped "figure" modunda "Select and uniform scala" ile büyültüp-küçültebilirsin.
Cvp
hocam sorun tam olarak şu :
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/n3UX52v35.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/k9gtu2IaS.jpg[/img]
Ayakkabı o boyutta olması gerekiyor sorun ise ayak parmaklarının (bipet deki ayak) bükülmemesi sanırım bip doyasından kaynaklanıyor bip dosyası üzerinde oynasam parmakları yerin şekline göre büksem hazırladığım hareket düzleminde bir sorun oluşurmu ve bunu basıl yapabilirim ?
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/AtHeK7u8E.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/njM3h1Onq.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/r01m1JVKY.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/tkpipz6Cz.gif[/img]
Daha önce anlattığım şekilde, resimlerde de görüyorsun. Ayağın bükülmesini de canlandırmak istiyorsan, Animate düğmesi açıkken, key key ayak hareketlerini takip et ve bükülmesini istediğin keylerde tek tek select and rotate ile bük. arka arkaya bir çok keyi bu şekilde yapman lazım. kayıtlı hareketlerde bütün keyler tek tek sıralanmıştır. sadece bir tek keyi dönderirsen olmaz. ayak örneğin 15.karede bükülmeye başlayıp 30.karede bükülme sonra eriyorsa ya 15 ile 30. kare arasındaki keyleri silerek kendin bükeceksin yada key key bütün hareketleri yavaş yavaş döndüreceksin. Denemeler yap anlarsın.
Cvp
sağol hocam da, motion flow moddayken key atayamıyorum kemikleri döndürsemde eski hallerini alıyorlar. nasıl kemiklerle oynayıp animeye katabilicem bunu ? el imdat :S
Cvp
enterasan, autokey ile istediğin sonuca ulaşamayabilirsin. o yüzden biped motion moddayken her key için ayağı ayarladığında key info rolloutda set key tuşuna basman gerekiyor sanırım. bir de motion capture dosyasında bipedin ayağını bastığı yerden daha yüksekte bir nesne (örneğin plane) üzerinde yürütmeye çalışıyor olabilirsin. haliyle biped plane i tanımayacaktır. bunun için ne yapılır bilemiyorum ama kurt bilir. belki crowd ekleyip surface follow ile çözülebilir belki de başka bir yol vardır. ne dersin kurt bu konuda uzman sensin katılıyormusun düşüncelerime?
Cvp
Estağfurullah Jeffreyy sadece bu konular üzerinde yaptığım düzinelerce deneme yanılma sonucu edindiğim bilgilerle görüşlerimi açıklıyorum, sen olayı güzel bir şekilde izah etmişsin. Söylediğin şekilde de arkadaş çözüme gidebilir. Veya şöyle de yapabilir.
Kerim; sahnende gerekli olacak hareketlerini sen hiç zemin olayını hesaba katmadan (yani bırak ayak içeri giriyormuş veya istediğim yerden başlamıyormuş kaygılarını) motıon flow modunda hazırla, sonra onları .bip dosyası olarak kaydet. (bunun nasıl yapılacağını derste anlatmıştım. Sonra o kayıtlı dosyanı bu sefer normal yoldan (Motıon Flow modu kullanmadan) Biped dosyana ata. İştu burada yukarıda bir önceki mesajımda olduğu gibi key key ayarlama yapabilirsin.
Cvp
aslında bu durmda IK. kullanılabilir yanılmıyorsam.. ayağın zemine yapısmasını kolaylastırır key key animasyonda daha verimli olablir ...
Cvp
ayağın key bolumunde set planet key (valla işareti aklımda uste nıkta altta çizgi olan key işaretinin hemen yanında)işaretliyken ık pivot noktasını değiştirirsen (select pivot dediğinde ık için ayakta birçok mavi noktacık referans olmak için hazır uygun olanı secersin)bukulme yı yaptığın an ob kısım sabıt kalacak tır.