Işığın geldiği alan görüntüsü

Işığın geldiği alan görüntüsü

Legolas

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S67h6sf2J.jpg[/img]

arkadaşlar bu renderde göründüğü gibi maxin prewiev ekranındada ışığın vurduğu kısımları görme gibi bir özelliğe sahipmi yada böyle bir plugin varmı birde discreetin sitesinde gördüm bunun gibi bişi Open EXR diye bir şey den söz ediyor bunun bir özelliği varmı böyle bir etkide bulunmasında.Çok aklıma takılan bir konu bu konuda sizlerdne yardım bekliyorum =] yardım eden herkeze teşekkür ederim

2006-01-02 19:28:45

Cvp

LocKman_HacKim

Forum / V-Ray bölümüne bi bak iç mekan icin genelde vray kullanılıyor.

2006-01-01 13:55:45

Cvp

Legolas

=] eheheh ben burada vray sormadım. MAxin previev ekranında bu görüntüyü nasıl görürüz diyorum. Vray ayarları konusunda yeteri kadar bilgi sahibiyim

[url]http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856[/url]

arkadaşlar istediğim şey burada Open EXR yazıyor oradaki videoda arkadaş bir sahne yapmış ve preview ekrarnında ışığın vurduğu kısımları net görünebiliyor. Bu konuda yardım istiyorum

2006-01-01 14:01:32

Cvp

Hazaro

Lockman Soru vrayla alakalı değil olay şu legolasın demek istediği...renderda gözüken ışık izlerini viewporttada görebilirmiyiz sahne de calışırken...

2006-01-01 14:07:50

Cvp

no_fear

"active shade" olabilir ama her değişiklik için yine render alman lazım (yani refresh yapman lazım)(gene başa döndük[x:)])

2006-01-01 20:09:34

Cvp

kalimba

OpenEXR max8 ile çıkarılmış bir dosya formatı sanırım. Hdri tarzında bir çalışma mantığı var.

Ekranın o şekilde gözükmesi eskiden beri var olan (yanlış hatırlamıyorsam max5) bir özellik. Radiosity render sistemini kullnıyorsanız hesaplama yapıldıktan sonra viewport´a bu çekilde bir görüntü alabilirsiniz.

no_fear; active shade olayı render olayından farksız bence.

Ayrıca direct X malzeme tipindede bir çok shader viewportda direkt olarak destekleniyor (bump vb.). Ama bunlar 1-1 render edilemiyor olabilir! Oyun geliştiriler için hazılanmış bir sistem.

Legolas; aslında senin istediğin şey dolaylı yoldan gölgeleri göstermesi aslında. Max´deki viewport ışık simülasyonu başarılı gibi (şiddet, zaıflama, renk). Gölge gösterimi gerçekten çok güzel olurdu. Ama ne tür bir makinaya ihtiyaç duyardı bilemiyorum. Basitini gösterirmi bilemiyorum ama renderde bile gölge olayında kasıyor biliyorsun. Çok basit sahnelerde active shade kullanılabilir. Ama bildiğim kadarıyla çift işlemcide rahat çalışan bir sistem.

Bence buda bir plugin olayı. Örneğin mayada realtime GI olayını gösteren plugin var. Max için bulursan bizimde haberimiz olsun. [G5]

2006-01-01 20:24:11

Cvp

Legolas

kalimba =] soruma az olsa açıklık getirmiş oldun saol ama bunun normal olarak yani bizim basit makinelerde bile görünmesi lazım okadar da doğruluk payı gerektirmez viewportta ama zannedersem bu open exr ile bu olayı yapıyor gibi öyle tahmin ediyorum =] bilen arkadaşlardan yardım bekliyoruz hala evettt =]

2006-01-01 21:22:54

Cvp

vertex

pro grafik kartlarının etkisi olabilirmi acaba? Quadro 4000 gibi ! Maxtreem driver ı yardımı ile böyle bir viewport elde edilebilirmi ? Çok uzun zamandır Cevabını aradığım bir sorudur bu.Quadro 4000 - 4500 kullanan arkadaşlar varsa bunun cevabını verebilir belkide!

2006-01-02 03:59:52

Cvp

Phobos

özkancığım, bu olaya DirectX 9.0 ile kavuştum ben. Yanlız bir takım sınırları var:
benim makinada ışık sayısı 15 i geçtikten sonra bu şekilde göremiyorum, ve polygon sayısı da aşşa yukarı 400.000 i geçtikten sonra gene sorun çıkarıyor.
bu şekilde görmek için herhangi bir ayar yapmadım, deault DirectX 9.0, ama open GL de olmadığı kesin ( en azından benim bilgisyarda).

2006-01-02 15:16:13

Cvp

emreşan

işlevin adı "render to texture" arkadaşlar. Render menüsü altında. Objenin üzerindeki ışık ve gölgeden doğan etkiyi resim olarak malzemesine kaplıyor. Tabi ışıın yerinin deişmediği durumlarda geçerli. Viewportta ise ekran kartınızın opengl ayarlarında doku büyükşük birimi 1024 ayarlanmış ise görüntü gayet net olacaktır. iyi çalışmalar.

2006-01-02 19:28:45