Çığ düşmesi

Çığ düşmesi

salvador0001

örnek resim [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/b9SHWcIWc.gif[/img]
selam arkadaslar, sormak istedigim sey max te en kolay vede en gercekci bir cig düsmesini neyle vede nasil yapabiliriz....?
bu arada pc´im amd athlon xp 1,9 Ghz 1,0 Ghz ram 128 mb ati grafikkarti bu sistemle vereceginiz cevaplarida göz önünde burundurarak ne kadarlik bir sürede render alabilirim (yaklasik 6 ile 8 saniyelik bir render almam gerekiyor birde bu cig önüne gelen herseyi yutmasi gerekiyor bunu nasil gerceklestirebilirim ? simdiden tesekkürler )

2006-01-05 00:43:24

Cvp

Samce

valla bulutlarıyapmak önemliyse
o bulutun olduğu bir videoyu nternetten bul
sonra bir planenin opacity kanalına ata
ama böyle yaparsan tek boyutlu

2005-12-29 18:37:42

Cvp

Tirido

Particle flow´la yapılabilir ama inandırıcı olması için çok uğraşman gerekebilir. Her parçacığa büyük bir küre atarsın ama bu çığın köşelerinin çok keskin olmasına neden olacaktır. Atayacağın malzemenin kenarların bu keskinliğini gizlemesi gerek. Bunun için aşağıdaki linkteki ´smoke´ malzemelerini kullanabilirsin.Malzemenin ´noise´ parametresine animasyon vererek çığın hareketini taklit edebilirsin.

[url]http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=18189&page=25&pp=15[/url]
(sayfanın en altındaki cevaptaki zip´li dosya içinde)

Daha kısa ve zahmetsiz hali için plug-in kullanabilirsin. Bu tür bir sahne için hacimsel bir efekt lazım, onu da AfterBurn ile yapabilirsin.Hatta AfterBurn´un örnek dosyaları içinde böyle bir sahne var.
[url]http://www.afterworks.com/AfterBurn.asp[/url]

Kolaygelsin.

2005-12-29 19:12:39

Cvp

jeffreyy

evet kesinlikle afterburn ve particle flow karışımı bi animasyonla daha kolay bi efekt. çığın yıkıp geçmesi için partiküllerle birlikte hareket eden bir deflektör yapıp script ile yıkılan her objeye bir particle tekabül etmesini sağlayablirsin. tabi bu arada partiküllerin referans aldığı obje ayrı ayrı parçalardan oluşmalı. mesela bir ağaç yıkılıyor ise partiküle gerek kalmadan reaktör ile yaparsın ya da el ile animasyon verirsin. ama mesela parçalanan ve parçaların sürüklendiği bir klübe yapıyorsan klübeyi önceden parçalara ayırıp ( edit mesh detach vs ile) bu parçaları yerinden oynatmadan ayrı ayrı emitter haline getirirsin. fakat parçaların hızını "0" a ayarlarsın daha sonra çığla birlikte hareket eden bir deflektör ile bu parçaları sürüklersin. böyle bir animasyonun mantığı hemen hemen bu şekilde. bu bir çığ değil de şok dalgaları yayan bir nükleer bomba olsaydı yine aynı şekilde bir mantık yürütülebilir

2005-12-29 22:54:53

Cvp

tcay

Particle flowçözme şansın var Particle flow olayında yapacağın işi algoritmaya dökmen önce programını yap sora tooları kullan v programcılık ister bence sadec Particle flow yeterkli
ama korkunç tanecik sayısına ihtiyaç var bilgisayr iyiyise yapar iyi değilse zaten unut gitsin

2006-01-02 00:18:46

Cvp

salvador0001

selam arkadaslar, kusura bakmayin verilen cevaplari yanitlayamadim maglum yilbasi dolayisiyla yutdisindaydik ailece :), öncelikle arkadaslar ilginiz vede cevaplariniz icin cok tesekkür ederim. tcay pc sistemimi yukarida yazmistim sanirim bu sistemle biraz kasacak dedigin yol ikincisi afterburn un icinde buna benzer bir örnek dosya ya ben bulamadim yada icerisinde yok :), ücübcüsü hemen ise koyulup denemelere basliyorum bakalim sonuc ne olacak :) hoscakalin

2006-01-04 22:46:19

Cvp

orthanc

afterburn senin tüm isteklerini karşılar hatta daha fazlasını da verir:) bi kaç dene bi sorun olursa sorarsın tekrar afterburn iidir...üstelik kamerayı o kar bulutunun içine sokunca normalde kaplamalardan dolayı görüntüde kareleşmeler olur ama afterburn de böyle bişey olmuyo o yüzden kamerayı korkmadan içine sokabiliyorsun yada direk kameranın üstüne getirebilrsin daha etkileyici olur... bence...

2006-01-05 00:43:24