Morph,Gözler,Mesh Model ve Animasyon
Morph,Gözler,Mesh Model ve Animasyon
Arkadaşlar Bu sitede o kadar aramama rağmen gözlerle ilgili bi derse ve ya konuya rastlayamadım.Belki de ben körüm :)Sorunum Göz yapımıyla ilgili değil.Maxin içinde bi örnek dosyada görmüştüm tam hatırlayamıyorum da..
Şu anda bu dosyaya da sahip değilim ki inceleyeyim.Malum bi zamanlar modelleme öğreniyorduk.İncelemek de o zamanları aklımın ucundan geçmezdi zaten.Eğer bu sorulara cevap verilebilirse inanıyorum ki bi çok kişi birşeyler kapacaktır.Neyse...Fazla uzattım,sorularıma geçeyim...
1-Bazı modellerde Gözler sonradan oluşturuluyor ve modele monte ediliyor ama modelden bağımsız olarak...Yani gözler sağa sola bakarken kafayı da etkilemiyor...
2-Yine Morph gibi bir teknikle yapılan yüz animasyonlarında Bu tarz yapılan modellemelerde gözlerin durumunu ayarlamanın bir yöntemi olmalı.Çünkü model kafayı çevirdiğinde gözlere de bi çare bulmak gerekiyor.Ama nasıl[G8]
3-Hadi Animasyonu bi şekilde yaptık,gözleride kafa modeline gömdük,belki de iyi olmadı ama neyse......Şimdiiii...Bu kafa modelini bir vücudla birleştiricez Amma Dikkat ...Bu vücud çıplak...Elbisesi olmayan bir vücud...Yani Animasyon hilesi yapmamız için bir elbise yada en basitinden boğazda bi atkı ve kazak yok:))Şimdi morph yaparken ille de bütün vücudu mu kullanacağız?(Sanki bu soru daha önceden sorulmuştu ama...)
4-Hadi kafaya aniamasyonu verdik ve vücuda bağlayacağız.Kafanın animasyonunu koruyarak bir vücuda bağlamanın bir yolu var mıdır?Dikkat vücud hala çıplak...
5-Kafa animasyonunu yaptık diyelim ve de vücuda bağladık diyelim(Yukarıdaki sorularıma cevap bulabilirsem yapacam inşallah)Charecter Studio ile Vücuda verdiğim animasyon kafaya verdiğim animasyonu olumsuz etkiler mi acaba?
Burada verilen cevaplar inanın hepimize faydalı olacaktır.Hatta Ders bile hazırlanabilir.Ve bir animasyonun en kafa karıştıran bölümüdür bence...Düşünsenize...El ve parmaklara verdiğiniz bir animasyonu kola bağlıyorsunuz.Kola verdiğiniz animasyonla bir el silahı kavrıyor ve modelin kolu kalkarken modelimizin vücudu çıplak bi şekilde yataktan sıçrıyor ve de gözleri faltaşı gibi açılmış bir yandan bağırarak önündeki düşmanına ateş ediyor.Kamera da sabit...Neyse ki ben bu animasyonu yapmıyorum ama daha iyisiyle uğraşıyorum.Ama burada takıldım işte.Hadi Arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum...
Cvp
kafa morf u için modelin butunu nu kullanmadan:
1_kafayı edit poly düzeyinde detach ile ayırıyorsun .
2_bu ayırılan kafadan bir çok copy çıkarıp her copy için yuze değişik ifadeler veriyorsun.
3_detach ile ayırdığın modeli attach ile modele ekliyorsun ve kesilen yerlerdeki vertex leri weld ile kaynaştırıyorsun.
3_edit poly kısmına morf modifieri ekle.Hedefleri işaretle.
vucutun tamamını hareketlendirme.
dikkat edlecek husus skşn modfieri morf modifierinin üstünde olmalı
1_max içindeki biped ile kemik yapısı oluştur.
2_skin modifieri ile deformasyonunu ayarla.(Bu kısımda özellikle omuz kasık ve dirsek bölgeleri sorun çıkarırı uğrasarak düzeltilir)
göz animasyonu.
1_kafadaki göz çukurlarına shapere eklenir.buna iris kaplaması verilir.Tam kafa da ki oyuklara hizalanır(bu kısım modelleme yapılırken oluşturulmalı) daha sonra iki göz link ile kaya ya yapıştırışır(Biped ortamında bip head a link verilmesi daha iyi olur)
2_gözlerin kafadan bağımsız hareketi için look at hareket kısıtlayıcısı verilir.Bu look at gözün baktığı hedefe bir dumy konur ve iki shepere tek tek seçilere atimation menüsünden look at seçilerek dumy ye tıklanır.Göz hedeften 90derece felan ilk başta sapar motion kısmında kş keep inital ofset işaretlenir.
valla bu kadar ..detaykar için max in help dosyasından yararlanmalısın...
Tşkkürler Arkadaşım
Mesh Morph olayı iyi oldu valla.Şu Göz animasyonunu da iyi ce bi anlarsam olay tamam..denemek lazım.Bu arada SKŞN modifieri de ne olaki :) Valla anlayamadım...