tren mekanizması çalışmıyor

tren mekanizması çalışmıyor

fıratça

selam arkadaşlar ben fırat.3dmaxi daha yeni öğreniyorum.Nezih Kanbur´un kitabını takip ediyorum.Nezih Kanburun kitabının 2.cildindeki tren mekanizmasını yeniden çizip yaptığımda hareket ettiremiyorum..sliding joint gözükmüyor.ama forum sayfalarını incelediğimde drekonun(Necmi Demirkeser) animation > ık solvers>hd solver yaptıktan sonra iki mekanizma arasında bağ kurulmalıdır demiş.ben aynısını yaptım ama iki parça arasında bağ kurulmuyor.önce pistonu seçiyorum sonra hd solver diyorum ve kesikli bir çizgi geliyor biyeli seçiyorum veya diğer tersini(önce biyel sonra piston) seçiyorum ama iki parça arasında bağ kurulmuyor.dolayısıylada sliding joint gelmiyor..yardımcı olursanız çok sevineceğim..şimdiden teşekkürler

2005-12-28 12:03:12

Cvp

drekon

birinci cisim seçili iken hd solver dediğinde ikinci cismi seçerken noktalı çizgi çıkması lazım.

( eski versiyon kitabı olunca öyle oluyor işte.)

2005-12-20 10:48:27

Cvp

zeyneps

ben bu konuda çok tırmaladım formda invers kinematik (IK) diye geçmişti bu konu.
Front a bir dikdörtgen kutu çiz. bunun altına shapes te circle ile çember çiz.sonra dairenin yanına helpers menüsünden dummy çiz.dummy şeçili iken montion panaeline geç.montionda asingn kontroller bölümünde transformun yanındaki + ya tıkla onun altında açılan position tıkla etkin olsun.sonra transformun üzerinde bir soru işareti olacak buna tıkla assingn position controller bölümü açılacak bu menüde path constraint i işaretle ve ok tıkla asssing kontroller panelinin alt kısmında path parametreler bölümünde add path e tıkla etkin olsun sonra çembere tıkla bunları yaptığında dummy çemberin üzerine gelecektir. aynı zamanda animasyon zaman çubuğunda sıfır ve 100. noktalarda anahtar oluşacaktır.animasyon düğmesine bastığında dummy çemberin üzerinde dolaşacaktır.
bunları yap.sonra front penceresinde kutuyu seç montion paneline geç yine assing kontrollerde rotationa tıkla yine yukardaki soru işaretine tıkla açılan assingn rotaion controller bölümü açılacak burada lookt At constraint i işaretle yine look at constraint altında add lookat target i etkin yap sonra dummy tıkla.buraya kadar yaptığında animasyon düğmesine bas izle farklı bir hareket göreceksin.bunuda Ik bölümünden düzelteceksin .

2005-12-28 12:03:12