plane üzerine 3 boyutlu obje döşeme
plane üzerine 3 boyutlu obje döşeme
merhaba,
3ds max de 3 boyutlu bir objeyi plane üzerinde gezdirip kopyalama şansımız var mı?
teşekkürler. background imajını döşemek gibi (tile). fakat burada düzlem planein şeklini almış durumda. örneğin bir topoğrafyanın üstünü kutularla kaplamak gibi.
teşekkürler.
Cvp
Scatter ile bunu yapmak mumkun...
sitemizdeki dersten kullanimi hakkinda bilgi edinebilirsin
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>modell>>ot[/url]
Cvp
teşekkürler spy2000,
fakat, ben bu döşemenin düzenli olmasını istiyorum yani birbirinin hemen yanına yerleşmeli ve üst üste binmemeli.
ilk örnekte de bahsettiğim gibi aynen background u tile etmek gibi bir şey (tabii plane üzerine 3d obje) mümkün müdür?
Cvp
peki rhe bişi sorucam. plane engebeli bir arazi mi? eğer öyleyse kutular araziye göre şekil değiştirecek mi?scatterı pek kullanmadım açıkçası ama mantık olarak döşediğin cisimlerin üst üste çakışmasını engelleyecek bir ayarı vardır mutlaka..neyse aklıma bişi geldi motionstan assign controller position surface uygularsan kutu sadece seçtiğin objenin yüzeyini takip edecek şekilde hareket eder. bekli daha sonra array yaparak yüzeye kutuları döşeyebilirsin.. denemedim sadece bir fikir [;)]
Cvp
teşekkürler jeffrey,
fakat bahsettiğin metodu denedim fakat başaramadım.
bir görüntüyle sanırım daha rahat çözüm bulabiliriz.
aşağıdaki resimde kaplamak istediğim alan sol taraftaki mavi ile gösterdiğim kısım, kaplayacağım obje ise sol tarafta mor ile gösterdiğim zımbırtı. benim amacım, mavi alanın üstünü tamamen mor obje ile bezemek. bunların birleşim noktaları da morun çevresindeki çubuklarda olmalı.
[img]http://img457.imageshack.us/img457/1028/12gy1.jpg[/img]
Teşekkürler.
Cvp
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>modifier>>displace[/url]
Displace ile ilgili başlangıç alamasında yuarıdaki bilgi yeterli oalbilir. Daha çok bilgi için diplace moddifier ve kaplama koordinatları ile ilgili bilgi toplamanızı öneririm.
Cvp
rhe gerçekten aklıma gelen ikinci şey, ikinci nesneyi ilk nesneye göre uydurmak için booleandan conform uyulamak daha sonra el ile ince ayar yaparak bunları yerleştirmek. aklıma başka bişi gelmiyor benim de pek bir bilgim yok dene bakalım