Transparent render
Transparent render
Yaptığım çalışmaları 300 dpi ve tiff olarak kaydediyorum yalnız bunların decupe sorunu çıkıyor ortaya ve şeffaf yüzeylerinde arkasının görünmesi olayıda var. Forumda bir arkadaş arka planı birşekilde kullanarak transparant render alınabileceğini yazmıştı, ben bu şekilde 300 dpi ve tiff olarak transparan render alabilirmiyim bir şekilde, tiff´dede transparant özelliği var photoshop programında. 3D max 7 için soruyorum.
iyi günler.
Cvp
Tiff´de alpha channel´ı kaydedilen dosya ile beraber saklanabiliyor. Tga´da da böyle bişey var. Ayrıca ayrı bir image oalrak da kaydedebiliyor extra olarak.
Photoshoptaki channel bölümüne bakarsanız oraya eklediğini görecekseniz. Bu bölümde her renk için ayrı bir kanal mevcut. Maxde saklanan kanal normalde aktif değildir. Ben genelde kanalları seçim alanları olarak kullnıyorum.
Layerdan bu kanalı çıkartmak için; layer´a bastıktan sonra selection menüsünden, load selection düğmesine basıyoruz. Buradaki channel kısmından alpha kanalını seçiyoruz. sonra onaylıyoruz. Mantıksız bir seçim oluşturduğuna bakmayın. Ctrl+J tuşuna basıyoruz ve seçim alanımızı ayrı bir layer´a dönüştürüyoruz. böylece amacımıza ulaşıyoruz.
Cvp
kalimba ben max´de çok yeniyim, rica etsem biraz daha detayli anlatabilirmisin lütfen, adim adim.
Cvp
[S46]
Max´i açıyorsun.
Bi tane çaydanlık yapıyorsun
stadart bir malzeme kullnıp, opacity değerini 30 yapıyorsun.
malzemeyi çaydanlığa atıyorsun
render ediyorsun.
render penceresini sol üstündeki disket şaretine basıyorsun.
dosya tipini tga olarak seiyorsun. dosyanı kaydederken pre-multipled alpha işaretli oalcak.
photoshopu açıyorsun.
kaydettiğin dosyayı açıyorsun.
resimi seçiyorsun. ve select menüsünden load selection işaretliyorsun.
channel kısmından alpha kanalını seçiyorsun.
sonra tamam "ok" diyorsun.
Seçim alanı oluşturuyor.
Sonra ctrl-j yapıyorsun.
resminden alpha channelı çıkartılmış bir layer oluşuyor.
Cvp
kalimba, ben kaydediğim tiff dosyasının photoshopta açıldığında direk transparan olarak açılmasından bahsediyorum. Yani 3D max ile öyle bir render yapıyoruzki resmi photoshopta açtığımızda resim transparant olarak geliyor.
Yada şöyle bir mantıkta yaratılabilir teorik olarak, 3D max bilmediğim için mümkünmü bilmiyorum. Sahne render edilir, sonrada sahnedeki objeler negatif olarak şekilde render yapılır ve bu ikinci resim photoshopda alph kanal olarak kullanılarak istenilen transparant özelliği elde edilebilir.
Mesela camdan bir obje yaptık ve bunu photoshopda bir resmin üzerine bindiricez ama yarı şeffaf bölgelerde bu sorun yaratıcaktır.
Cvp
Sayın ufuk bey;
Yazdıkalrımı denedinizmi? Yok denememişsiniz. "stadart bir malzeme kullnıp, opacity değerini 30 yapıyorsun." lafını boşuna yazmadık.
"Sahne render edilir, sonrada sahnedeki objeler negatif olarak şekilde render yapılır ve bu ikinci resim photoshopda alph kanal olarak kullanılarak istenilen transparant özelliği elde edilebilir."
Bu bahsettiğiniz şeye kısaca alpha channel diyoruz!
Cvp
Tamam anladım sağol. tiff kaydederken kayit penceresinde "store alpha channel" var onu işaretleyince photoshop içine alpha kanal olarak geldi.