Gerçekçilik nasıl sağlanıyor?
Gerçekçilik nasıl sağlanıyor?
araba çizimlerinde vs vs. telefon, kalem yani aklınıza ne gelirse. ışıklar ve gerçekçilik ayarları nasıl yapılıyor. ben 1 seneden fazladır max kullanıyorum hala modellemeye geçemedim malesef :( ama gerçekçilik olayını hala anlamış değilim. bir araba modeli vardı siteden indirdim ama tr3d deki galeride olan gerçekçi araba renderini alamadım.
Cahilliğimi bağışlayın. orta seviye bir maxçiyim ama öğrenicem inşallah bu max programını ve hatta maya ve cinema 4d olayınıda çok merak ediyorum. max kullandığım halde yukarıda saydığım proğramları açtığımda boş boş bakıyorum. maxi ilk açtığımda baktığım gibi:) sonra cobalt 3d, autocad merakım da var. umarım bu saydıklarımı başarırım. Ama kendimi iyi geliştirmek için neler yapmalıyım bu konuda da yardımcı olursanız sevinirm. ama bu gerçekçilik olayı çok canımı sıktı yanii
Cvp
Arkadaşım elinin altında internet var , sorduğun sorunun cevabı bir kaç kelime ile oluşacak bir cevap değil, render adı altında olsun modeling adı altında olsun binlerce derse ulaşman mümkün. burada sana ne yazılırsa yazılsın , eğer gerekli araştırmayı yapmazsan hiç biri yeterli olmayacaktır. mesela bir arama motoruna " car render tutorial" yaz bak bakalım sorunun kaç tane cevabı çıkıyor. kolay gelsin , bir araştır , bir kaç derse bak sonra geri dön sonuçları en iyi seviyeye ulaştırmak için konuşalım.
Cvp
İnterneti kullanıyorum tonla site çıkıyor. Neyse artık araştıracağım bayağı bu konuyu. Yardımların için Tşk. Cvp içinde Tşk.
Cvp
gerçekçilik, iyi bir ışıklandırma, gölgelendirme,kaplama ve render ayarları ile olmaktadır.ve tabiki modelleme işin içine girer.orta seviyedeki bir max kullanıcısı isen bunları biliyor olman lazım. ha nasıl yapıldığını soruyorsan problem arkadaşımızın dediği gibi bu soruya verilen cevap 3d max i baştan sona anlatmak olur bu da imkansızdır. yine problem´in dediği gibi render tutoriallarını internette arattır.kaplama da çok önemlidir. basit bir örnek verecek olursak;alfa kanalı kaydedilmiş yanyana dizilmiş tuğlalardan oluşan bir bitmapi duvarı temsil eden bir box objesine atadığında, bu resmin orjinalini direkt olarak difuse kanalına atadığından daha gerçekçi sonuç alırsın.