max 7 de kaplama sorunu
max 7 de kaplama sorunu
Merhabalar
Max 7 yi yeni kurdum önceleri max 5 kullanıyordum max 7 yapmış olduğum bir modele kaplama atamak istedim material editor-maps-diffiuse color-none den bitmapı seçtiğimde IFL image file penceresi çıkıyor bunu geriye gelip dosya uzantısını jpeg yada bmp yaptığımda bu seferde image file list control isimli bir pencere çıkıyor target fileyi jpeg yada bmp yi seçtiğimde uzantısını ifl olarak değiştiriyor dolayısıyla ilk seçtiğim kaplama ne ise her seferinde o kaplama geliyor ve değiştiremiyorum hiç alışık olmadığım bir durum bu jpeg dosyalarımı nasıl seçebilirim yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler
soru
merhaba arkadaşlar. 3d max e yani başladım ve elimde 7.0 var.
internetten biraz materyal buldum ve bunları kullanmak istiyorum. bulduğum bu materyalleri 3d max te nereye kaydetmem gerekiyor? ve hangi dosya formatında olmalı bunlar? yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin...
Cvp
arkadaşım kaydetme yeri hiç önemli değil fakat çalışma sahneleri veya materyaller <scene> bölümüne kaydedilr
Cvp
güven;
jpg dosyalarını görüntüleyebilmek için. files opf type kısmının ya All formats yada JPG files oalrak seçilmesi gerekiyor.
Alternatif olarak max ile beraber gelen Asset Browser var (utulities >> Asset Browser). Basit bir arayüze sahiptir. Max tarafından desteklenen bütün resim formatlarını görüntülebilir, kendi içerisinde açabilir, özellikelrine bakabilirsin. Ayrıca resmini mouse ile istediğin kanala sürükleyerek bırakabilirsin. Mesela buradan resmini seç ve sürükleyerek diffuse color kısmında "none" yazan yere sürükle.
cavallino
Kaplamaların nerede durduğu önemli değil. Ancak derli toplu olması açısından her çalışma ile beraber kaplamalarınıda aynı yerde saklamak daha iyi olur.