objenin bone ile birlikte harekt etmesini istiyorm

objenin bone ile birlikte harekt etmesini istiyorm

roman

içinde bone olan objenin bone ile birlikte ileri geri sağa sola harekt etmesini istiyorm.. nasıl yapabılırm boneler üç parcadan olusuyor.. tesekkürler

2005-12-14 19:35:06

Cvp

Asp!r!N

[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>animasyon>>bone[/url]

2005-12-08 13:30:29

Cvp

roman

hüseyin ben zaten bone yerlestirip boneye hareket verebiliyorum yalnıs anlattım galiba bir örnekle acıklayayım..

mesala bir silirin icinde bone olsun bu silindirde bir path yolu üzernde hareket ederken ben bonelere haraket vermeyi düsünüyorum...meselem bu cevap verecek arkadasları sabırsızlıkla bekliyorum

2005-12-08 14:22:10

Cvp

kalimba

Objeni bir dummye bağla. Dummy´i istediğin gibi hareket ettir. istersen path constraint kontrolcüsünü ata. Path deform (PD) kullanyorsan gayet verimlidir. Kullanıyorsanda objene direk olarak PD atarsan problem olur. Bones´ları komple seç onlara PD ata.

2005-12-08 14:28:28

Cvp

roman

ya su dummy bağlama iisini yapamıyorum bi türlü dummy cismini secip link yapıyorum ama olmuyor

2005-12-08 16:03:59

Cvp

Kensoft2000

objeye skin modifieri ekliyoruz. Sonra modify e add butonuna basıp, hangi kemiklerin yeraldığını seçiyoruz. Eklenen kemikler skin modifierin Properties alanında listelenirler. Buradaki kemiklere zarf ayarlarını yapman gerekecek. Bunu kemik hareket edince, etkilenecek mesh lerin belirlenmesi için yapılıyor. Örneğin kaval kemiği için oluşturduğun kemiğin zarfını ayarlarken, kaval kemiğini çevreleyen deriyi bu zarfın içine girecek şekilde zarfı ayarlaman gerektiği. Kemiği seçince zarf ayarını yapmak için Edit Envelopers butonunu tıkla ve zarf tutamaçlarından zarfı genişletip daraltıp (sana kalmış) ayarlaman yeterli. Bunu tabiki o objeye atadığın kemikler için yapmalısın. mesela listedeki diğer kemikler.

bu işlemleri yapınca kemiği hareket ettirirsen objede o kemikle hareket eder. eğer objende kemikle beraber hareket etmeyen yerker olursa o zaman zarflarda sorun vardır. Modifyden tekrar zarfları düzgünce ayarlaman gerekir. Bu kemiğin etrafındaki deriyi zarfın içine tamamen almadığın zaman oluşuyor.

2005-12-13 21:13:34

SELAM DOSTLAR

SALIH_ZKN

BU KONUDA SİZE ŞÖYLE YARDIMCI OLABİLİRİM.
1-cylinder i seç ve seçiliyken,
2-modify menusundan animation > skin i seç
3-sağdaki pencerede bulunan modify paneline tıkla,
----------------------
skin
-envelope
gibi şeyler var.

onun altındaki pencerede
--------------------------
Edit envelopes

Add Remove
I----------------I
I I
gibi pencere göreceksin

4- add butonuna tıkla ve hareket için bone leri seç.

artık ister objeyi büker istersen de ...........

2005-12-14 19:35:06