Çatlamış cam..
Çatlamış cam..
Arkadaşlar çatlaklarla dolu (kırık deil) bir cam yapmak istiorum
ama nasıl yapacagım konusunda fikrim yok acıkcası
Bu işi modelle mi halletmeliyim yoksa kaplama mı kullanmalıyım
Kaplama ile yapacaksam da nasıl yapabilirm
Bilen birileri yardımcı olabilirse sevinirim
Kolay gelsin herkese
Cvp
selam,
line gereci ile cam yüzeyine catlak cizgileri atablirsin.
ama line line lar renderda görünmezler bu sebeple modiy sinden general kısmında renderable kısmını aktivleştirmen ve ona istedigin kalınlıgı vermen gerekir.
ve bu catlak görünümünü gelişi güzel catlaga benzeterek cizebilirsiniz.
yada parcalardan olusmus bir cam olusturabilrsiniz ama bu ugrastırır biraz.
kaplama olacaksa bunu önceden beyaz bir fon üzerinde siyah çizgilerle çiziniz.(outocad ile ,max ile. photoshop ile)
sonra bunu material editorde opacity olarak kullan.
sanırım biraz ugrasında bu yöntemlerden biri seni sonuca götürür...
kolay gelsin...
Cvp
Aslında elimde photoshop da çizilmiş çatlak resimi var
Büyük ihtimalle kaplama ile yaparım daha kolay gibi görünüyor
Çok teşekkürler mokambo
Eger becerebilirsem sonucu gonderirim
Kolay gelsin
Cvp
bir deneme yaptim,[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/7hoy8643K.jpg[/img]
bu denemeyi cam olarak bir box çizdim.
front ekranında line ile catlaklari cizip kalınlık verdim (cam ile aynı)
ve onlara defaul render olarak cam materiali atadim.
(material editörde refraction bölümüne raytrace verdim)
ısıga raytrace shadow verdim.
material editorde cama(malzemeye) seffaflıkda verdim ki gölgesi simsiyah olmasın.
acele oldugundan kenar tırtıklarını filan ayarlamadım.
ama bu fena deil gibi.
tabi ortam ısıgı cok önemli.
cam kırılmasında catlaklarda kırılma yaptıgından ısıgın yeri önemli..
kolay gelsin umarım işine yarar...
Cvp
arkadaşlar yanılıyorsam bağışlayın ama bu çatlaklar için reactor fructure diye bişi yokmu?
Re:Cvp
[quote=16814]arkadaşlar yanılıyorsam bağışlayın ama bu çatlaklar için reactor fructure diye bişi yokmu?[/quote]
Reactor Fracture ´da kırılma yapmak için nesnenin kırık halinin önceden hazırlanması gerekiyor.Tüm kırık parçaları
hazırlıyorsun sonra program onları birleşikmiş gibi gösteriyor.
Sorunun cevabı içinde;yine line ile çatlak şekli çizersin,ama
çatlakların çok ince de olsa line ların arasında mesafe olacak. Daha sonra cam kalınlığında extrude yaparsın.Onuda boolean yardımıyla esas camdan çıkarırsın.Çatlaklar arasındaki mesafe çok çok az olacağı için bakınca belli de olmaz.Hem gereken yere küçük boşluklar açma imkanında olabilir.Bir dene umarım işe yarar...
SORU
MOKAMBO kardeş Kusura bakma ben biraz acemiyim senin yaptigin kırık cama baktim ve yazdiklarnı okudum ama biturlu aynısını yapamadım[G19] Aslında ben bi araba modelledim ve bunun gerçekci camlarını yapmak istiyordum.Normaldirki yapamadım bu konuda bana yardımcı olabilirmisin acaba.(BAŞKA ARKADAŞLARDANDA YARDIM BEKLİYORUM [G9])