video transparan

video transparan

mhaymana

arkadaşlar slm.
öncelikle şimdiden verilecek cevaplar için yürekten teşekkür ederim.
sorunum şu;

yapılan bir çalışma içerisine keylenmiş video koymak istiyorum.
örneğin modellenmiş bir iconun yanına onunla aynı sahneyi paylaşan hareketli video figürü. yani modelin sahnesinde sadece bir insan figürü.
bunun yapılması için nasıl bir yol izlemem gerekir.
şimdiden çok sağolun.
saygılar

2005-12-02 23:23:11

Cvp

necro

anladığım kadarıyla bir sahnen var onu bir video görüntüsü ile birleştirmek istiyorsun.eğer doğru anladıysam bunu vide kompozit programı ile yapabilirsin sanırım.yanılıyorda olabilirim.

2005-12-02 13:22:25

Cvp

mhaymana

doğru anlamışsın dostum
ama bunu video işleme programıyla etileşimli olarak yapma oldukça zor.
çünkü sahnedeki olayda etileşimli ilişkiler kuracak figür.
yinede çok teşekkürler ilgine
çok sağol

2005-12-02 14:32:53

Cvp

chrome_nickel

öncelikle camera match tekniğini bir araştır. figürün sahnende parspektif hatası olmadan görünmesi için bunu kullanmalısın.

sonra video´nu image sequence adı verilen ve alpha kanal destekleyen bir formatta render yapıp video kompozit programlarıyla yada en kötü ihtimal basitce adobe premiere ile yapabilirsin. yada direct quicktime formatında render yapıp sıkıştırma şeklini de million+ colors seçersen ve png yaparsan kendinden alpha kanallı bir video elde etmiş olursun.

2005-12-02 15:30:55

Cvp

mhaymana

çok teşekkür ederim dostum
örnekleme yapılan herhangi bir çalışma internet ortamında mevcut mudur.
saygılar

2005-12-02 17:42:23

Cvp

Byteman3D

www.izafiyetteorisi.com

Bu sitedeki fragmanda çeşitli 3D mekanlarda konuşmacının görüntüleri var.

Bunları Max içinde yaptım. Bunu tercih etme nedenim sahneyle etkileşimler ve animasyonla konuşmacının zamanlaması arasında olması gereken uyum.

1. Önce mavi fon önünde çekim yaptım.
2. Ardından Combustion ile mavi fonu silme işlemini yaptım.
3. Tek dosya olması için 32 bit mov dosyası olarak kaydettim
4. Ardından Max ta, mekana bir düzlem (plane) nesnesi yerleştirip bu mov dosyasını düzleme kapladım.

Düzleme kaplama ile ilgili bazı ayrıntılar var.

4a. Resmi görebilmek için diffuse kanalına resmi kaplıyorsun. Bunda bir sorun yok. Ancak sadece bu şekilde kaplarsan alfa bilgisine göre, resimdeki insanın dışındaki kısımda da malzemenin diffuse rengi görünüyor.

4b. O bölgenin hiç görünmemesi için bir de opacity map vermen gerekiyor.

Opacity map in de detayları var. Nesnelerin kenarlarının temiz olması bazı renk değerlerine ve parametrelere bağlı.

4b1. Opacity map olarak ayarladığın videonun bitmap parameters bölümünde önce Mono Channel Output kısmında Alpha yı işaretliyosun.
Bunun anlamı şu:
Opacity map tipi etkisini, resmin siyah beyaz (Mono) bilgisini kullanarak verir- renk bilgisinin önemi yoktur. Mono Channel Output, alfa bilgisinin opacity map gibi siyah beyaz verisini kullanan kaplama yöntemlerinde resmin hangi kanalından alınacağını belirtir. Diffuse map gibi renk bilgisini kullanan kaplama yöntemlerinde etkisi yoktur. (Onun ayarı hemen altındaki RGB Channel Output.)

4b2.Eğer yerleştirdiğin videoda kişinin kenarlarında beyaz veya siyah kontürler çıkıyorsa, Alpha source kısmının altındaki premultiplied alpha seçeneğini ve malzemenin extended parameters bölümündeki filter color rengini değiştirmeyi dene. Eğer siyah kontürler varsa filter color u beyaza doğru değiştir.
Beyaz kontürler çıkıyorsa da filter rengini siyaha yaklaştır.
Fondaki renge göre renkli bir değer de verebilirsin.

Diffuse renginin de geçirgenlik üzerinde etkisi var. Diffuse map atanmış olsa bile, geçirgen piksellerde diffuse etkisi görünür. Dolayısıyla hatalı kenar durumlarında diffuse rengini de değiştirmek de fayda sağlayabilir. Yine filter color daki gibi, açık renkli kenarlar görürsen diffuse rengini koyulaştır. Koyu kenarlar görürsen rengi aç.

5. Specular rengini siyah yap ve specular level ı kapat. Aksi halde parlak cam gibi yansımalar belirebilir.

Son bir konu:
Çoğu zaman sahne ışığının bu şekildeki düzlem resimleri etkilemesini tercih etmeyiz çünkü Max ışığı düzlem bi yüzeyi aydınlatacaktır. Oysa orada var olduğu hissini vermek istediğimiz, resimdeki üç boyutlu nesnedir. Mekanla uyumu sağlamak için zaten sahne ışığıyla filmin ışığını uydurmak şarttır ve senin resmindeki nesne zaten aydınlanmıştır. Sahne ışığı düzlemi aydınlatınca istenmeyen bir renk geçişi oluşabilir.
O yüzden,

6. Işıkların düzlem üzerindeki etkisini komple kapatıp self illumination değerini açmayı deneyebilirsin. Bu resmin sabit biçimde aydınlanmasını sağlar.

Kolay gelsin

2005-12-02 22:54:19

Cvp

mhaymana

Can dost slm
gerçekten oldukça verimli bir cevap oldu benim için.
çok teşekkürler
:)

2005-12-02 23:23:11