import-export sorunu

import-export sorunu

CG-Designer

Bir araç modeli üzerinde çalışıyorum, aracın tekerini sonradan eklerim diye farklı bir sahnede hazırladım şimdi de tekeri export edip esas aracın olduğu sahneye import ediyorum ve bazı bozulmalar oluyor.

Teker çok detaylı olmasına rağmen çok da temiz bir poly model yani üçgen ya da beşgen yok, tamamı dörtgen polylerden oluşuyor. Ama import edince bazı poligonların bir köşeden diğerine cut ile kesilmişcesine 2 face´e bölündüğünü görüyorum.

Arkadaşlar max konusunda çok tecrübeli değilim. Yardıma ihtiyacım var. Neyi yanlış yapıyorum bi türlü çözemedim [G9]

2005-12-01 05:22:27

Cvp

kalimba

aslına bakarsanız bütün yüzeyler 3 genelrden oluşuyor. Bunun istisnası yok. Bizim 4 gen diye yaptığımız şeylerde iki adet üçgenden oluşuyor. Smooth edilmediği zaman, polgonalrın (4 gen olduğunu varsayalım) herhangi 1´i, 2´si, 3´ü veya üçü birden XYZ koordinat sisteminde üç farklı adreslemeye sahipseler polygonlardaki üçgenlerde gözüküyor. Muhtemelen import export ederken smooth özelliği dikkate alınmıyor olmalı.

Sorun polygonalrı yumuşak geçişlerin kaybolması değilde, sadece parçalı gözükmesiyse; export yada import ederken kulalndığınız seçeneklerden düzeltilebilmesi gerek.

Kullandığınız import/export formatını tekrar gözden geçirin. Eğer faklı bir programdan max´e import etmiyorsanız; file>>merge seçeneği ile ana sahnenize modelinizi çağırın. Ekran görüntüsü atmadığınız için körlemesine bişeyler yazmaya çalıştım. Birinci paragraf için biraz karışık oldu galiba [G2]

Kolay gelsin.

2005-11-30 21:13:40

Cvp

CG-Designer

.3ds formatında yapıyordum bu işlemi. Formatı değiştirdim ve .obj kullanarak denedim, sorun ortadan kalktı. Yardımın için teşekkür ederim :)

2005-12-01 05:22:27