max renderlarım hızlanmıyor...

max renderlarım hızlanmıyor...

sonsuz

2 gb ram vardı bir görüntüyü 5 dakkada renderliyordu, 3gb a çıkardım hala 5 dakkada renderliyor. sonra 1 gb ye indirdim hala 5 dakkada renderliyor... renderle hızın artacağını söylüyorlardı ama işe yaramadı... aygıt yöneticisinde 3gb ram gösteriyor başka bir yerdenmi ayarlamalıyım... yardımcı olurmusunuz...

2005-12-01 03:23:15

Cvp

kalimba

Bununla alakalı donanım forumunda bir çok konu var. Forumda arama yaparsanız ram´in render ile bağlantışını çözebilirsiniz.

O kadar devasa makinalar kullanma fırsatım olmadı. Basit bir sahnede mantık olarak, 1 gb ram ile 500gb ram arasındaki render hızı önemsenmeyecek kadar düşüktür. Renderi etkileyen en önemli unsur işlemcidir. daha sonra ram´dir. Özel ekran kartlarının dışında ekran kartının rendere hiç bir faydası yoktur. Onlara ekran kartı demekte yanlış, orasıda ayrı konu.
Yanlış bir bilgi edinmiş olabilirim. Ben ram´i hızlı bir harddisk olarak düşünüyorum. Veri depolanması gerekiyorsa ve ram yetersiz ise hdd kullnılmaya başlayacak, render hızı düşecektir. Depolanacak veri kullnılabilir ramden ufaksa hiç bir fark olmaz diye biliyorum. Ram kendi başına hesap kitap yapan bir parça değil çünkü, kapasitesi yeterliyse sorun olmaz[G2]
Yüzlerce MB´lık kaplaması olan, tyüksek polygonlu, yoğun hesaplama gerektiren dökümanlarla yapacağınız renderlarda fark olacağını düşünüyorum.

Konu hakkında uzmanlığım yok. Sadece yorum.

Çok tekrar eden bir konu olduğundanforumları aramanızı tavsiye ederim.

2005-11-29 18:54:58

Cvp

sonsuz

peki ekran kartı olarak yapıcağım değişiklik ne işime yarar
qadro 512 diye 5000-6000 ytl ye bitane ekrankartı vardı alsam ne avantajı olur.ekrankartı çok önemli diyorlarda bu formla alakalı değil ama yeri gelmişkin sorayım dedim yaklaşık 50.000.000 poligonla çalışabilirmiyim mesela...

şu anki sistem
64 bit k8v 3200+ 64 bit
3gbram
msı 256 ultra plus (ekrenkartını 700) şu an işyerindeyim versiyonunu hatırlamıyorum oyüzden fiyat yazdım.
2 sene önce getirttiydim... şimdi beni kesmiyor.ne tavsiye edersin?

2005-11-30 11:40:24

Cvp

kalimba

quadro ekran kartım olmadığından dolayı, render esnasında hangi işlemlerin quadroya devredilebileceği konusunda fikir sahibi değilim.

50 milyon polygon çok yüksek bir değer. Ekranda 50 milyon polygonu aynı anda görmen gerekiyormu, tek bi sahnede işi bitirmek zorundamısın ki? O sistemle ortalama bi sahnede fazla kasıntı olmadan 500bin civarında polygonla çalışabilirsin. Aslında bu sallamasyon bir değer. 1 milyonluk tek model kullanmak başka bişey, 1 milyon düşük polygonlu modellerle yapmak başka bişey. İşin içine kaplama giriyor, viewporttaki yarım yamalak simülasyon olayı var. Yani ekran kartlarında saniyede gösterilecek olan polygon sayısını etkileyen bir çok etken var. Bütün bunlar bi yana XSI-Softimage yok daha yüksek polygonlarda diğer dengi programlara göre daha hızlı çalışabiliyormuş. Program bile etkiliyor yani


Sözlük bölümünde kendime göre bazı optimizasyon yöntemleri yazdım. bakabilirsiniz.

Yaptığınız işide bilemiyorum. Eğer bu işten çok iyi para kazanıyorsanız o parayı verin tabiki. Hatta 10-15 makinalık render farm alın. Ne iş yapacağınıza bağlı.

2005-11-30 12:03:36

Cvp

Obiwan Kenobi

ramin render´a bir etkisi olmaz...
render´a quadro ekran kartınında bir etkisi olmaz...quadro ekran kartı birtek viewportta daha hızlı çiziyor...ve tavi oyunlarda fps için süper

render =işlemci + işlemci + işlemci

windows taki en çok ram kullanan program bile 750 mb falan kulanıyor maximum.
512 mb tan 1gb a yükselince ram acaip hızlanır makine ama sonrası için yani 1 den 2 ye terfi veya 2 den 3 e 4 e o etkiyi vermez insana.

2005-11-30 12:11:38

Cvp

drekon

işlemciyi hızlandırman lazım. özellikle HyperThread özelliği olan makinalar renderi ikiye katlıyor. Ben yeni 64 bit işlemcileri bekliyorum. biraz ucuzlarsa alacağım :)

2005-11-30 21:21:49

Cvp

mimhakan

3dsmax 2GB ram in üzerini tanımıyor.WinXP 4GB´ta kadar destek verebiliyor.Ram yalnızca hesaplamalarda verilerin büyüklüğüne göre önem kazanır.Çok veri girdisi olursa ram sonuna kadar kullanılır.Veri girdilerin hesaplanma hızını da CPU belirler.CPU nun hızı ise çok abartılı bir fark yaratmaz.P4 3.0Ghz ile P4 3.6Ghz arasında enfazla 4-5sn. gibi sürelerden bahs edebiliriz.32Bit yerine 64bit beklentisi ise şu an kullandığımız max7-8´ide hiç bir şekilde hızlandıracak diye düşünmeyin!.Bunun için 3Ds Max yazılımının bunu destekleyen bir sürümünü çıkarması gerekmektedir.

2005-12-01 03:23:15