buğulu yansıma nasıl yapılır?
buğulu yansıma nasıl yapılır?
arkadaşlar ben birçoğunuzda görüyorum mesela yere tahta map´i atıyosunuz üzerindeki yansımalar düz değilde buğulu ve dağınık çıkıyo bunu nasıl yapıcaz bilgilendirebilirmisiniz?
Cvp
yüzey düz olmadığına yansıma zaen düz çıkmaz ama glossiness ve reflection ayarlarını hatta bütün kaplama ayarlarını kurcalamanı tavsiye ederim
Cvp
glossiness´i diyorum işte ben onu nasıl yapıcaz nerden ayarlıcaz map olarak ne atıcaz bu konuda bilgi verirseni sevinirim..
Cvp
blur yazan yerdeki degeri arttır....
yansıması net degil flu olacaktır..
en basit yolu bu bence..
Cvp
kaplamana reflect kısmına bitmap yada reflact/refract ve benzeri şeylar atarsan ,blur özelliğini kullanabilirsin!
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1464bX6ex.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Y5O68w078.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6MnGx6Bt2.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ge0WWrgfN.jpg[/img]
örneklerde 2. ve 3. kürelerde blur sıfır, 1. ve 4. kürelerde blur 10!ayarlarla oynayarak istediğin fluluğu verebilirsin!
Cvp
Ya da ... Rendering > Raytracer Settings... > (üstmenüden) Raytracer > Global Ray antialiaser kutucuğunu "On" yapın ve o satırda en sağdaki ... (üç nokta) düğmesine tıklayın > Buradaki blur değerine vereceğiniz değerlere göre, Raytrace atadığınız kaplamalar bulanık yansıma verecektir.
Cvp
çok sağolun yaa
Cvp
abi yaptım az önce sadece yansımaların kontor çizgilerinde noktacık noktacık garip şeyler çıktı off niye yapamıyorum yaa..