Geçiş Efekti Yapamıyorum !!!

Geçiş Efekti Yapamıyorum !!!

damardan

Studyo Max 7.0 kullanıyorum.
sorunuma gelince, kısaca anlatmak gerekirse Flash ta gerçekleştirilen geçiş efekti gibi yani bir şekilden başka bir şekile animasyonlu bir şekilde geçiş yapmakla ilgili. Flash´taki geçiş efektinden farklı olarak olayın 3 boyutlu olarak gerçekleşmesini istiyorum.

biraz araştırdım ve sorunumun cevabının morph olduğunun anladım ama hiç bir yerde morph´un tam olarak nasıl kullanılacağı ile ilgili bi anlatım bulamadım.

eğer biri bana bu konu le ilgili bir anlatım ya da açıklama yollayabilirse çok ama çok sevinirim. kısa süre içinde yetiştirmem gereken bir ödev var.

mail adresim : [email protected]

2005-11-13 17:50:58

Cvp

kurt

Morph: aynı sayıda vertekslere sahip iki nesnenin yer değiştirme olayıdır. Çok basit anlatımla 50 vertekse sahip bir küreyi elmaya dönüştüreceksen, kürenin bir kopyasını alacaksın ve o kopyayı verteks modunda modelleme yapar gibi verteksleri çekiştirerek 50 verteksli elmaya dönüştüreceksin. (Bu elbette detaylı modellerde oldukça zahmetli bir iştir) İster küreyi sadece elmaya, istersen elmadan armuda, muz´a sırayla dönüştürecek ol hepsini tek tek o şekilden o şekile vertekslerle oynayarak kendin ayarlayacaksın. Bu zahmetli uğraştan sonra morph olayının sağlayacağı kolaylık şu ki seni tekrar tekrar aynı işi yapmaktan kurtarır (Özellikle surattaki mimik, göz ve ağız hareketlendirmelerinde kullanılır).
Bu modelleme aşamalarından sonra morph´u kullanma olayı çok kolaydır. önce değişecek nesneni seç, sonra modifier menüsünden "morpher" modifierini seç. alt taraflarla load multiple target butonuna bas, açılan listede kendi hazırladığın morph hedefleri görünecektir. Hepsini seç. Morpher modifierin üst sıralarında ayarlar kısımlarında bunlara istediğin framelerde değişim değerleri girerek animasyonunu hazırlarsın.

2005-11-12 04:48:29

Cvp

3dmania

Bayram genel olarak morph u anlatmış ben başka bişeye değinmek istiyorum.Eğer bi nesneden başka bi nesneye örnek olarak uçan bi kuş zamanla uçağa dönüşecekse bu iki objenin mantıklı olarak aynı sayıda vertexleri olması gerekmektedir sadece aynı sayıda olması morph için yeterlidir ancak vertexlerin konumları çok farklı yerlerdeyse istenmeyen bi dönüşüm gerçekleşir.
lki farklı objeyi morph yapacaksan bi modelden kopya alarak diğerini de modellemen gerekir ama yanlız çekiştirerek vb. yöntemle yapmalısın eğer kenar eklersen zaten nokta sayısı değişir o zaman da morph gerçekleşmez.
Diğer yöntem ise ilk nesnenin kopyasını al ve sonra onu ikinci objeye conform (compound object) uygula böylece ilk nesnenin kopyası ikinci objeye sarılır bu şekilde aynı sayıda noktaya sahip iki farklı obje elde etmiş olursun sonra da morph uygulayabilirsin.

2005-11-12 09:33:32

Cvp

salvador0001

gecis demekele tüm modelinmi degismesini istiyorsun yoksa yanlizca belli bir kismininmi ? örnek vermek gerekirse mesela bir insanin kurt adama dönüsmesi gibi birsey yapmak istiyorsan (yanlizca kafa kismi icin ) facial studio bunun icin bicilmis kaftan diyebilirim sana cok basit vede hizli bir sekilde bu islemi gerceklestirebilirsin bu programin tam sürümüne ulasamazsan bana bildirmen yeterli olacaktir msn den sana yollayabilirim
Basarilar

2005-11-13 17:50:58