UWV Unwrap görünümdeki kargaşanın çözümü varmı...
UWV Unwrap görünümdeki kargaşanın çözümü varmı...
Karmaşık 3d modelleri hazır UVW mapleri ile kaplayınca istediğim gibi sonuç alamıyorum.Unwrap modifieri ile ise kaplamayı açtığımda karmakarışık görünüyor ve neresinin neresini kapladığını anlayamıyorum.Bunu daha kolaya indirecek bir yöntem veya bu konuyla ilgili fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.Saygılar...
Cvp
unwrap mevcut olan kaplama koordinatlarına göre açılım yapıyor. Önce uvwmap ile mantıklı bir hale getirdikten sonra unwrap uygulamak gerekiyor. Yani üst üste olacaklar. Bu şekilde eli yüzü düzgün bişey çıkıyor [:)]
Unwrap tayken selec face modunda yüzeyleri seçtikçe, unwrap monitöründendede nereye geldiğiklerini takip edebilirsin.
ek : Unwrap texporterdan çok daha güçlüdür. Texporter´ın yaptığı işlem kaplama koordinatını yaymak. Unwrap bir çok seçenek sunuyor.
Cvp
texporter plugin var onu dene o biraz daha ufgun olabilir..
Cvp
Texporter´ı buradan ücretsiz indirebilirsin
[url]http://www.cuneytozdas.com/software/3dsmax/#Texporter[/url]
Cvp
Unwrap´la Texporter´ı nasıl kıyaslıyorsunuz anlamadım. Texporter unwrap işlemi bittikten sonra uvw´ları resmini çeken bir eklenti.
Anladığım kadarıyla arkadaş unwrap uvw´yu tam öğrenmemiş.
Sitedeki derse;
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=56[/url]
ve 3D Total´in bu sayfadaki derslerine;
[url]http://67.15.36.49/ffa/tutorials/tutorialsmax_text1.asp[/url]
bakmanı öneririm.
Ayrıca Max 8´in Pelt Mapping özelliği özellikle organik modellerin unwrap işlemlerinin çok hızlıca yapılmasını sağlıyor.