render´da kaplama etkisi
render´da kaplama etkisi
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4RFkD3cUl.jpg[/img]
arkadaşlar yukarıdaki resimde render alınmamış bir halde, kaplama koordinatları oluşturulmuş ve üzerine bir kaplama atanmış birbirinden ayrı ve fakat aynı kaplama atanmış 3 farklı nesnem görünmekte...
şimdi yukarıdaki şekilde kaplma kısmından "show map in viewport" işaretli olduğu için,kaplamaları ekranda render´dan önce şöyle kabacada olsa bir görebilme imkanım oluşuyor..
velhasıl yukarıdaki resimde herşey normal gözüküyor...
şimdi aşağıda render´ı alınmış haline bakalım,orada ilk iki nesneme ait kaplamalarımda bir problem var..bunun nedeni ne olabilir.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/HUu9u2dGu.jpg[/img]
1-)show map in viewport açıkken gördüğüm kaplama etkisinin,render´dan sonra neden göremiyorum..??????
he dersenizki; nesne dediğin 2 tane plane, sil yenilerini yap ve kaplama ata herşey düzelsin,;;evet bu şekilde yapmayı bende biliyorum,fakat yukarıdaki sorun niçin olmuş olabilir,bunuda öğrenmek istiyorum....
2-)birde drekon´un eğitim cd´lerinde render´dan sonraki nesnelerdeki kırıkları yok etmek için antialiasing´i kullanmamızı söylüyordu,evet tamam kırıkların büyük bir ölçüde yok oluyor..fakat render alınmış resimde görüldüğü gibi hala resmim kırıklı görünmekde bu problemi nasıl aşabilirim.???????
ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Cvp:render´da kaplama etkisi
walla cevabını bilmiyorum ama bişey merak ettim bunu 3ds ilemi çizdin komple yoksa autocad ide gibi aktarmamı ?
Cvp:render´da kaplama etkisi
sağolsun, max´de öğrendiklerimin %80´inini kardeşim kalimbaya borçluyum..
kendisine herzaman derin bir saygı ve sevgi beslerim...he kalimba kim dersen eğer,, siteye takılmaya devam et derim,muhakkak onunla tanışırsın..
yukarıdaki modeli autocad´de çok daha basit bir şekilde,abartmıyorum.2,3 gün içinde bitirirdim..
fakat ben modeli max´de yapmaya karar verdim...modelde autocad´den alınma hiçbirşey mevcut değil,2,3 gün içinde autocad´de çizebileceğim modeli neden max´de 1,5 ayda çizdim diye sorarsan...
çünkü amacım modeli bitirmekden öte max´de ki eksiklerimi belirlemekdi,bunuda başardıma inanıyorum..he hala bi dünya eksiğim yokmu...elbette var,zamanla onların üstesinden gelecem..
bu arada webmaster,arkadaşlara sorumun yanıtlanmadığını hatırlatmak istiyorum...
arkadaşlar ilk mesajımda sorum görülmekde.. yardımlarınızı bekliyorum...
Cvp:render´da kaplama etkisi
Malzeme atadığın 3 nesneye mapscaler uygularsan bu problemi ortadan kaldırmış olursun.
Mapscaler in scale değerini değiştirerek malzeme tile değerini değiştirmeyi unutma.
Cvp:render´da kaplama etkisi
merhaba iceman,üstad soruma cevap verdiğin için çok teşekkür ediyorum sağolasın..
fakat bu mapscaller´e nereden ulaşabilirim...max´in help´inde böyle birşey bulamadım...
üstad nereden ulaşabileceğimide yazarsan.. gerisini ben hallederim.
Cvp:render´da kaplama etkisi
walla sadece max de yaptıysan çok iyi bende yeni yeni başladım inşallah gece gündüz bunla uğraşacam öğrenecem bu işi bana çok lazım bu :)
Cvp:render´da kaplama etkisi
eyvallah kardeşim,"inşallah" dedinmi çok az şey kurtulabilir elinden...
bu işte ihtiyacın olan 3 şey vardır..bunları sakın unutma,,öğüt vermek benim haddime düşmez,sadece bir arkadaş tavsiyesi olarak gör..
1-)ümit
2-)sabır
3-)sana karşı sabırlı, ümütli, ve bilgili bir üstad.
ek olarak bilgisayar ve max programı :)
webmaster dediğim gibi bu binayı max´de yaptım..1,5 ayrdü demişdim ya;bunun nedenleride var tabi;1,5 ay bilgisayarın başında robot gibi dikilmedim elbette;mesela şu an binanın arka tarafında kalan,resimde görülmeyen helis merdivenler 2 haftamı aldı,,bazen takılıp kaldığım yerler oldu,çözüme ulaşamayınca da..öfkemden 2,3 gün bilgisayarımı açmadım v.b..
belki ilk bakışta sana hoş görünmekde,fakat okadar çok eksiği varki,örneğin yağmurluklar,örneğin çatıdaki kiremitler v.s, v.s
sonuç:bende senin gibi çalışmaya devam etmeliyim..
ve eğer bundan sonra soruların olursa. gücüm yettiğince cevaplamak için uğraşırım...
fakat iceman´e hatırlatmak istiyorum... üstad bu mapscaler nerede,nasıl ulaşabilirim bu mapscaler´e
iceman muhtemelen işlerin yoğun olduğu için siteye uğrayamadın,veya uğradında zamanın olmadığı için sorumu cevaplayamadın,önemli değil,,
başka bir arkadaş cevapladı,merak eden arkadaşlar olabileceği düşüncesi ile cevabı buraya ekliyorum...map scaller modifier´lerin bulunduğu bölümde,[u]yani "map scaler" bir modifier´dir....[/u]