slice modifieri
slice modifieri
arkadaşlar bugünde haddinden fazla soru sordumun farkındayım,,sizden özür dileyerek son bir soru sormak istiyorum...[G15]
[G17]
editablepoly nesneme,slice modifieri uyguluyorum,ve nesnemin üst tarafını atıyorum (remove top),daha sonra editable poly>polygon düzeyine gidiyorum,bazı işlemler yapıyorum,ve tekrar slice modifierinin olduğu seviyeye geri dönüyorum,,fakat slice modifieri artık işgörmez bir hala almış oluyor...
nerede yanlış yapıyorum,slice modifieri polygon düzeyine inip tekrar geri döndüğümde, neden etkisiz bir duruma geliyor...[G18]
Cvp:slice modifieri
modifier de alt düzeye indiğin için sanırım...modifier stack ta altta sonradan yapılan işlem üsttekine sorun çıkaracaktır.
Cvp:slice modifieri
merhaba felidae,evet slice modifieri üstte,yani dediğin gibi modifier stack´da aşağıya,yani editablepoly>polygon düzeyine iniyorum....
bu düzeye inip tekrar yukarı çıktıkdan sonra sorun çıkartacakdır diyorsun...ve evet bahsettiğin sorunla karşılaşdım,,
tekrar slice modifieri seviyesine çıkınca slice modifieri daha önceki kesme işlemini iptal ediyor..
[u]başıma gelen bu olay ,,[/u]
[font face=Verdana]modifier stack´ın kullanım mantığına aykırı değilmi..yani modifier stack´ın zaten espirisi,,nesneme yaptığım daha önceki işlemlere geri dönüp müdahale edebilmek,,,ve tekrar en son düzeye geri döndüğümde temelde yapmış olduğum değişiklikleri,, bütüne aktarması değilmi.....[/font]
Cvp:slice modifieri
hayır, bunlarda alt üst hiyerarşisi geçerli[G1]
tabiki mantık bu ama aşağı inerken yaptığın işleme göre sana bir soru soruyodur.bu şu anlama geliyor :"aşağıda yapacağın işlem nesneni bozacaktır,razı mısın?"
Cvp:slice modifieri
yalnız ben denedim işlemi,sen sonrasında ne yaparak edit etmeye çalışıyorsun?bende slice yi iptal etmiyor,altta da işlemleri sürdürebildim?
Re:Cvp:slice modifieri
[quote=14457][u]hayır, bunlarda alt üst hiyerarşisi geçerli[/u][G1][/quote]
ehe he he.. evet :)),,biraz çocuksu bir anlatım oldu sanırım.. idare edin artık..
neyse dediğin gibi öyle bir yazı çıkyor...demekki modifier stack´da geçmişe dönerken belirli modifier´lere dikkat etmeliyim...tersinemez bir durum ortaya seren modifierler var....
bu tersinemez durumlar ortaya seren modifierlerin bir listesi falan varmıdır..yoksa bunları,tecrübelerimin ürünü olarak mı öğrenebilirim...yani hata yapa yapa....
şimdi zaten sana program söylüyor diyeceksin.şimdi tek modifier olduğu için yırttım hadi..fakat ileride şöyle bir durum olabilir..
mesela nesneme 10 tane modifier uyguladım...ileriki aşamalarda 2 numaralı modifiere müdahale etmem gerekdi... 2 numaralı modifier düzeyine inmek için tıkladığımda, birde baktımki bu modifier tıpkı slice modifieri gibi,tersinemez bir durum sergiliyor..ve modelimin 1 aylık bir çalışmanın ürünü olduğunu varsayalım...
bir 3D´ci için bundan daha kötü ne olabilir..
bundan daha kötüsü 2 numaralı modifierle birlikte, 3 numaralı modifier´inde tersinemez oluşudur.. :)..bundanda kötüsü
2 ve 3 numaralı modifierlerin tersinemez oluşundan daha kötüsü ise;2 ve 3 numaralı modifierlerle birlikde 4 numaralı modifierin´de tersinemez oluşudur....
2,3,4 numaralı modifierlerin ters ............................
sonuç olarak nasıl bir yol izlemem gerekmekde....
ilgin ve cevabın için teşekkür ediyorum..
Cvp:slice modifieri
eğer editable poly´nin alt nesne modlarına geçersen ve bunun üzerinde slice modifier´e geri dönersen, slice modifier o alt nesne modunda seçili olan kısımları bölmeye çalışır. eğer vertex modunda iki nokta seçip uygularsan, slice vertexleri bölmeye çalışır. tahmin edeceğin üzere bu da saçma bişey. poligon modunda poligonları bölmesi mantıklı olmasına rağmen, slice modifier´ poligon modunda seçili poligonları bölemiyor. bunun yanında poligon modu açıkken slice modifier uygularsan, alta dönüp poligon moduna geçersen ve üstteki slice modifier´e geri dönersen hiç bi poligon seçili değilse slice hiç bir poligon´u kesmeye çalışıcak :). ama geri dönüp poligon modunu iptal ettiğinizde bazen düzelmeyebiliyor. silip yeniden atamak en hızlı çözüm.
Cvp:slice modifieri
evet chrome_nickel söylediklerini denedim,,polygon düzeyine(sub object) inip,,herhangi bir polygon seçdim ve tekrar nesne(objet) düzyine çıktım.evet seçili polygon´um kesilmiş durumda...
velhasıl çözüm şu diyorsun....slice modifierini sil,yenisini ata,
son bir soru daha; slice modifieri haricinde bu tip hata veren başka bir modifier biliyormusun üstad..
sağolasın..
Cvp:slice modifieri
ben max´i reflektif olarak biliyorum. yani bişey lazım olduğunda elim gider onu bulur. yada birisi bi konudan bahsederse o konu ile ilgili detayları hemen hatırlarım.. ama durduk yere aklıma gelmiyor kolay kolay. :)
Cvp:slice modifieri
Örnek olarak 4 - 4 - 4 seğmentlik bir kutu üzerinde modifier aracılığyla (önek fdd) oynama yaparsan ve daha sonra segment sayısın değiştirirsen bu tip sorunlar verebilir. Bundan dolayı slice gibi modifierleri nesnenin en son haline uygulamakta her zaman fayda vardır. Kolay gelsin.