Karakter donatımda sorun....

Karakter donatımda sorun....

Quick_Pilot

Arkadaşlar karakter donatımında bir sorunum var. İşaret parmağının dönüş değerlerini -10 ila 80 arasında verdim. Fakat değeri 0,58 verdiğimizde parmak yarıya kadar bükülmekte 1,48 değerini verdiğimde tam olarak kapanmakta 80 değerini verdiğimizde ise parmak olduğu yerde defalarca dönmekte. Aynı şekilde -0,52 değerini verdiğimiz zaman parmak normalin üstünde bir dönme sergilemekte. Parmağın normal şekilde donatılması için ne gibi bir yol izlemeliyim. Yadımlarınız için teşekkürler.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/WgJg9mT25.gif[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/k1th36pWn.gif[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/QoaBr8EcU.gif[/img]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/gEa0T7suL.gif[/img]

2005-09-16 11:23:55

Cvp:Karakter donatımda sorun....

3d-anim

sorun paramatric editor de range değeri -10 ile 80 fakat secilen tip spiner bence hata spiner de bir de bunu değiştirerek dene bakalım.Anladığım kadarı ile range değerini -1 ile 1 arası verirsen de sorun çözülmeli.

2005-09-15 21:52:40

Cvp:Karakter donatımda sorun....

Pulsar

Wire parameters kullandın di mi? Onda birşeylerle çarpıp bölüp yapabilirsin. /80 filan yaz aktif tarafa dene, yahut sanırım orada radyandan dereceye mi ne öyle bir şey de yapılabiliyordu o zaman da çözülüyordu bildiğim kadarıyla.
Ben böyle parametrelerle uğraşıp durmayı sevmiyorum bir de, el için de böyle onlarca c.a. gerekiyor.
Ben parmak kemiklerinin rotasyonunu ilgili parmakların üzerindeki küçük küreciklerin x eksenindeki dönme hareketlerine bağlıyorum sonra hangi parmağı açıp kapamak istiyorsam seçiyorum küreyi çeviriyorum, zaten genelde açma kapama işlemi toptan oluyor küreleri toptan seçip (bir selection group oluşturduğum için seçim için zaman harcanıyor denemez tabi) x te döndürüyorum, bence basit de oluyor, sliderlarla uğraşmak bana çok... nasıl desem sliderlarla falan yapmak hoşuma gitmiyor işte.
Ayrıca herşeyi yapınca c.a. listesinin içinde yol bile kaybolabiliyor.

2005-09-15 22:28:55

Cvp:Karakter donatımda sorun....

chrome_nickel

ik limb solver gibi basit ik denetleyicilerle çok daha kolay kontrollü bir el yapısı oluşturabilirsin bence. sonra bu kontrolleri birbirleriyle ilişkilendirip el´i taşırken onlarında gelmesini sağlayabilir, onları kendi başlarına taşıdığınızda da parmakları hareketlendirmesini sağlayabilirsiniz. bir iki ik limb solver ve bir dummy işinizi görür. açılarla da uğraşıp durmanız gerekmez diye düşünüyorum.. zaten insanların parmakları parmağın ortasındaki bağlantıdan yukarı kıvrılmaz. parmakların ele bağlandığı noktadan kıvrılır. bu durumda ik limb solver çok kullanışlı olacaktır.

2005-09-16 03:26:12

Cvp:Karakter donatımda sorun....

Pulsar

Ik ile 5 parmağı yaptık diyelim, ilk dört parmak bir kontrolcüye bağlanarak bükülebilir. Peki o zaman, başparmağı nasıl yapacağız? Eğer onu da ilk dört parmağı bağladığımız dummy ye bağlarsak başparmak olması gerektiği gibi bükülmez. Her el hareketinde başparmağı ayrıca ellememiz gerekir.
Buna da pratik bir çözümün varsa eğer, vallahi bence de bunlarla uğraşmaya değmez.

2005-09-16 11:23:55