vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

orhan1071

arkadaşlar kısa bir sorum olacak....

bir modelde yine o modele ait fakat ekranda görünmeyen,, polygonlar,edgeler vertexler,(görünmeyen derken;; örneğin ::diğer polygonnlar tarafından önü kapalı olduğu için görünemeyen polygonları seçmemi engelliyecek bir yol varmıdır.....


sorumun kısa hali;;; şekilde sarı ile picklediğim polygonu editablepoly>polygon düzeyinde seçmek için o polygonu gördüğüm kısma en az 4,5 defa tıklıyorum...niyemi..??? çünkü tıklamalarımda arkadaki polygonlar seçiliyor...4,5 tıklama sonra benimkine anca sıra geliyo..

görünmeyen polygonları seçmesin diye bir opsiyon komut v.b varmıdır...ilgilenip yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/xIPRfND7J.jpg[/img]

2005-09-16 09:08:36

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

alpin

SELECTION Bölümünde (Ignore Backfacing) i etkinleştir.Kolay gelsin.

2005-09-14 11:58:46

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

orhan1071

inanmıcaksın ama alpin kardeş....ignor backfacing´in bu işi yğatığını foruma ilk katıldığım dönemlerde öğrenmişdim...ve uygulamalarımda kullanmışdım...çok faydalı bir komut....


fakat ignore backfacing onaylı olduğu halde arkadaki polygonları seçiyor...acaba başkaca bir ayarı falanmı değiştirdim...neden böyle yapıyor........

soruyu ignore backfacing´in haricinde bir olay varda bilmeyerek onumu işaretledim diye sordum....

[font face=Verdana]
ama dediğim gibi ignore backfacing işaretli olduğu halde arkadaki polygonlarda seçilmekde...
[/font]

ya arkadaşlar şu soruma bi cevap alabilirsem çalışma hızım 4,5 kat artacak valla,,,sinir bozucu bir dorum....tıkla Allah tıkla,bekleki benim polygonun seçim sırası gelsin....

üstadlar yardımlarınızı bekliyorum...

2005-09-14 12:11:20

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

chrome_nickel

arkadaki secilen poligonları başka bir açıdan seç. viewporta ctrl basılı iken sağ tıklayıp açılan quad menu´den Hide´ı seç. böylece istemediğin poligonlar saklanıcak ve etkisiz kalıcaklar. ama bu da çalışma hızını pek değiştirmeyecektir. yine de normal şartlarda studio max en öndeki görünen poligonu ilk tıklamada seçer. bu ilginç bir durum.

2005-09-15 12:12:33

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

orhan1071

merhaba chrome_nikel,,abi senin gibi bir üstad bile daha önce böyle bir sorunla karşılaşmadıysa......bu şu anlama gelir;;orhan max´i silip yeniden kurma zamanı geldi :)

zaten max´in bana ayrıcalıklı olarak hazırladığı bu tip problemlerle karşılaşmaya alışkınım.... :) artık sinirlenmiyorum...

ilgilenen herkese teşekkür ediyorum...

2005-09-15 14:52:44

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

hbc3d

Secmeye calistigin polygon lar, weld edilmemiş olabilir. Modelinin arka yüzeyinde oldugu halde, bu polygon lar, edgeleri yuzunden olsa gerek secilebiliyor. vertex mode a gecip, "weld selected" toolunu kullan.

2005-09-15 15:14:13

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

ayfel

Alt obje boyutunun seçim filtrelerindendir. Arkadakileri tanıma anlamına gelir.

Ignore backfacing, daha çok perspective viewport dışındaki görünüm alanlarında kontrollü iş görür. Perspektive-de kontrolü daha zordur. Çünkü perspektifte aynı anda 3 eksenden de seçim yapabilir 3 eksen ve 3 düzlemden de görüntü alabiliriz.

Ancak top, left, bottom, right, back,front gibi ancak 2 ekseni görüp seçebildiğimiz görünüm alanlarında, ignore backfacing eksenlerin bize bakan yönlerinden seçim yapıp, tersi yönünde seçim yapmamızı engeller.
Perspektive-de ise ancak bize görünenleri seçebiliriz. O zaman bize görünenlerin doğrultusunda olup da ardında kalan alt objeleri seçemeyiz. Seçebilmek için arc rotate yapıp seçme işlemine devam edebiliriz.

2005-09-15 16:05:47

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

orhan1071

hbc3d abi çok sağolasın...[font face=Verdana]vertex´leri weld ettim.. tamamdır[/font]..şimdi ilk tıklamamda görünen ilk yüzey seçiliyor.....artık 4,5,..9 tıklama işleminden kurtuldum...abi sağolasın..bi şekilde nesneyi explode mu etmişim ne yapmışım anlamadım...problemim çözüldü ya o kısmı önemli değil


problemi hallettim çok sağol fakat son bir soru,genel kültür olsun diye soruyorum;;; ilk tıklamada en öndeki yüzeyi seçiyorum....daha sonra aynı yere birdaha tıklarsam,,bu sefer arkadaki yüzeylerden birini seçiyor...bu normal değilmi..

abi sağol teşekkür ediyorum...
ayfel kardeş sanada ilgin için teşekkür ediyorum sağolasın...

2005-09-15 17:44:47

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

kalimba

[url]http://www.tr3d.com/index.php?f=2&oku=141&id=sozluk[/url]

2005-09-15 18:01:48

Cvp:vertex,edge,polygon v.b seçim işleminde filtreleme

hbc3d

evet normal. Sonucta bazen baktigin acidan, arka planda kalan bi polygon da secmek isteyebilirsin.

2005-09-15 18:15:31