max te gerçekçi su yapılabilirmi?
max te gerçekçi su yapılabilirmi?
değerli arkadaşlar başlıkta belirtiğim gibi maxte gerçekçi hareketli su yapılabilirmi?
bahsettiğim şey profesyönel bir şey.maxin tutorallarında gibi gibi amatör bir şey değil.
aranız da izleyen var mı? bilmiyorum ama "derin darbe" yada "yarından sonra" filmlerinde bazı sahnelerde su şehrin içine alıyor.
tam olarak benim bashettiğim şey bu.
fikri olan lütfen paylaşsın
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
yapılabilir, iyi bir makina, partiklüüer ve mesh ve de material ile yapılabilir...
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
derin darbe filminde o sular gerçekten şehrin içine dalıyor. ama maket bir şehrin içine. o zaman insanlar 3d´ye filmlerde bu kadar çok güvenmiyordu. son zamanlarda patlak verdiler. adamlar ucuza çıkıyor diye neredeyse komple filmi 3d ile yapıcaklar artık :).. hoş ki yapıyolarda....
yarından sonraki gün filminde büyük ihtimalle cg kullanılmıştır. çünkü daha geçen yılın filmi. ama o tür gerçekçi su elde etmek için biraz zor teknikler kullanılıyor. ama bu tür teknikler sabit teknikler değil. bir suyu nasıl görsel olarak elde edeceğini ve nasıl dinamik olarak hareketlendirebileceğini, particle sistemlerini nasıl kullanabileceğini anlatan bir kaç tutorialı başarı ile tamamladıktan sonra kendin gerçekçi sıvı simülasyonları denemeye başlayabilirsin. ama hatırlatırım. o tür filmlerdeki o tür canlandırmaları 20 yaşındaki insanlar yapmıyor. 20 yaşındakiler daha çok yeteneğe dayalı işler yapıyor. bu tip bişey yetenekten çok bilgiye dayalıdır... bu da uzun zaman tecrübe ile oluşur.
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
SW Episode III´teki Battle of Kashyyyk sahnesindeki su tamamen CG, Kamera arkasındaki videolarda baş animatör diyordu yanılmıyorsam; "2 sene önce CG suya bu kadar yakın çekim yapacağımızı söyleseler gülerdim heralde"
Bir TV programında görmüştüm filmlerde kullanılmak üzere bir firmanın geliştirdiği deniz simülatörünü, çok etkileyiciydi.Belki o programı kullanmışlardır belki de kendileri geliştirmiştir.Çünkü ILM bu, beklenir bunlardan, adamlar T3´ün nükleer patlamaları için kendi simülatör ve renderer´larını yazmışlar.Aşmış adamlar, başka bir gezegenden bunlar ya.
Eskilerden örnek verirsek, örneğin Kusursuz Fırtına´daki okyanus için ILM Maya için bir plug-in yazmış ve bütün dalga ve parçacık hareketlerini bu plug-in´le halletmiş.
Yarından Sonra´yı da ILM yapmıştı ama ordaki suyu nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama büyük ihtimalle Bölüm3´te kullandıkları CG suyu kullanmış olabilirler.Ama şurasından eminim, arazi ve hava efektleri için Max kullanmışlardı.Arazi için DreamScape, hava efektleri için Particle Flow, hatta Discreet´in sitesinde gösteriyordu hortum için hazırlanmış particle flow şemasını, hiç bu kadar karışığını görmemiştim :)
Bir de ilginç bir şey var, gene baş animatör Rob Coleman´la yapılan bir söyleşi sonunda Rob şöyle diyor; Bölüm3´ün toplam render´i 6,598,928 saat sürdü.Bu sahneleri tek bir bilgisayarda render etseydik 750 yıl beklememiz gerekirdi.Yani bunu evde denemeyin[G3]
Max´te böyle bir sahne için RealFlow´u kullanmak gerekir heralde, tabi bunun bir de gerçekçi render´i var...Rob´un dediği gibi evde yapılacak bir iş için fazla kasıcı olabilir[;)]
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
Arda arkadasim senin bir film studyon yoksa kucuk tricklerle daha guzel render goruntuleri almalisin.Zamaninda bu derde ben de dusmustum.Yaratici materyaller olusturarak ve oyunlardan kopya cekerek (bu konuda Half Life II cok iyi) iyi bir su simulasyonu elde edebilirsin...
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
Real Flow ve Real Wave in varsa herşeyi yapıyorsun. www.nextlimit.com
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
Real Wave´nin max 7 icin olanini nereden bulabilirim?
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
6 da çalışan real wave 2.1 le 7 de sorun çıkmıyor ama maxplugins.de den realwave in pluginini indirmek gerekli. nextlimit.com dan demo sürümünü bulabilirsin.
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
RealWave artık yok, RealFlow´un içine entegre edildi.
Cvp:max te gerçekçi su yapılabilirmi?
Buyrun ILM´in kullandığı akışkan simülatörü PhysBAM ve diğer bir simülatör FlowLine hakkında bilgi,
[url]http://www.vfxworld.com/?sa=adv&code=319b255d&atype=articles&id=2597[/url]
PhysBAM´in baş geliştiricisinin sitesi(deneme videoları var),
[url]http://graphics.stanford.edu/~fedkiw/[/url]