Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

XxNEOxX

Herkese selam,
Ben Max-5 kullaniyorum ve 2 sorum var:

1.SORU:

-Kücük bir sahne hazirladim, evler, agaclar falan.. Bunu sahne.max diye kaydettim.
-Yeni bir dosya acip bir karakter olusturdum. Kemik sistemini falan hepsini hazirladim bunu da karakter.3ds olarak export ettim.

Bu karakteri sahneye import edip sahne icinde anime etmek istiyorum.
Ama karakteri sahneye import ettigim zaman, Karakterin bütün bone sistemi cözülmüs ve hepsi poly hale gelmis olarak aciliyor. ( ve IK´lar da yok oluyor)

Bu karakteri bu sahneye bone sistemi bozulmadan nasil import edebilirim?

2.SORU

Diyelim ki karaktere yürüme animasyonu yaptim. Bu animasyonu her yürüme sahnesinde tekrar bastan yapmamam icin nasil bir yol izlemeliyim. Yani bu animasyonu bir kere yapip sahne icinde karakteri sagdan sola cektigim zaman otomatik olarak yürüme animasyonunu saglayabilir miyim?

Direk cevap alabilirsem iyi olur, ya da link olarak türkce-almanca linkler tercihimdir (ingilizce de olur ama son tercih).

3.SORU (Joker olarak)

Bir erkek bir kizla ilk ciktigi yemekte hesabi ödemeli midir?

2005-07-27 03:17:44

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

Pulsar

1)Karakteri ayrı bir dosyaya bildik *.max formatında saklayacaksın, daha sonra sahneyi açıp ardından file-merge e basıp karakterin bulunduğu dosyayı açtıracaksın. İşte o zaman karakteri düzgün bir şekilde açtırabilirsin.
3ds formatı epeyi eski bir format olduğundan günün kemik sistemi özelliklerini desteklemiyor haliyle. Bu format daha çok max ta hazırlanan objelerin diğer programlara atılabilmesi içindir.

2)Karakterin tamamını hareket ettiren bir objen olsun ilk önce. Sen bir adımlık animasyonunu yap, ardından keyleri kopyalayarak kaç adım atacaksa o kadar çoğalt. Sonra bütün karakteri hareket ettiren objeyi animasyon içinde ilerlet. Göreceksin ki işe yarıyor ama adımlarda küçük büyük kaymalar var. Hemen trackview in suyunu çıkararak halledeceksin.
Yahut her adımı tek tek anime edeceksin.

3)Tabii ki. Ama kız almansa durum değişebilir (bkz: Alman hesabı)

2005-07-22 19:26:07

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

XxNEOxX

Cevabin icin sagol cok ise yaradi. Yalniz bu animasyon olayinin daha pratik bir cözümü yok mu? Bir yerde görmüstüm, Biped nesnesi ile calisirken adim araliklarini, hizini falan veriyorsun ve yürüyüsü otomatik olarak hesapliyor. Bone ´larla da böyle bir sey mümkün mü?
Tahminimce bu is CS ile ya da script ile cözümlenebilir belki. Bu konuyla ilgili script örnekleri bulabilecegim bir link biliyor musunuz?

2005-07-25 02:23:28

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

Pulsar

Kemik sistemini bir şekilde biped ile ilişkilendirmek mümkün olabilir ama kesin bir şey söyleyemeyeceğim nasıl yapılabileceği hakkında.

2005-07-25 05:31:03

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

Pulsar

Soruyu tam anlayamadım ama belki şöyle olabilir.
Bant bütün bir nesne ise 0. karede bir keyi vardır, bir de ileri alınınca yeni konumunda oluşan key vardır ki onun da 50. karede olduğunu var sayalım. 0 daki key i shift e basarak sürükle ve 100 e bırak mesela, bant geldiği yere geri dönecektir.
Aslında, sanırım sorunun bu değil çünkü bu çok basit bir problem oldu.
Sorununu biraz daha açarsan belki uygun bir şey bulunabilir.

2005-07-26 14:13:14

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

XxNEOxX

Selam, benim konu el degistirmis galiba.
ismail arkadasim bu konuyla ilgili baska bir baslik acarsan daha cok kisi yardimci olabilir cünkü senin sorunla benim basligin pek alakasi yok gibi.

2005-07-26 14:39:36

Cvp:Bone´lar ve animasyonla ilgili problem..

XxNEOxX

Merhaba Ismail,

Anladigim kadariyla senin sorunun animasyonla ilgili degil, modellemeyle ilgili. Dedigim gibi bu baslik senin sorununla alakali degil. Zaten forumda baska bir baslik da acmissin. Oradan devam et derim ben.

2005-07-27 02:33:53