Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

marvell

merhaba arkadaslar ilk defa bir ic mekan calısması yapıyorum ve bir sorunla karsılastım yardımcı olursanız sevinirim

camlarda bir gariplik var


[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/hWl800Yy6.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/lCbah13XK.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/fA5Mb6zIR.jpg[/img]


bu arada arkadaslar calsmanın daha baslarında oldugum icin bazı gariplikler olabilir

2005-07-14 23:54:01

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

nacho_grande

hangi render motorunu kullandigini belirtmezsen kimse yardimci olamaz.

2005-07-12 19:13:53

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

marvell

vray kullandım

2005-07-12 19:22:04

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

mokambo

merhaba,

cam nesnelerini ne ile yarattın ben bu tür calismalarda top ekranında yarattıgım basit box nesnesini cam olarak kullanırım.
yada standart privitimes altında patch grids var onunla cam yaparım.
dogrumudur bilmem ama ben bunları kullanırım.

malzeme olarak material editor den atadıgın malzemeye opacity degerini (gecirgenlik)
istegine göre vermelisin ki arkadan gelen ısık verdigin ölcude gecirgenlik saglasın(bunu sadece pencere camı için yazmadım gecirgen olan tüm malzemeler için)

eger camın içerden görüntüsünde ayna gib yansıma efekti vermek istersen kapladıgın cam malzemesine reflection olarak flat mirror ver .(aksam görüntüsünde,içerden alınan görüntülerde camın içerisini yansıtması için)

yanlız dikkat etmen gereken bir unsur box larda iç ve dış olarak 12 yüzey oldugundan hangi yüzeyinin yansımasını istedigini secmen lazım.
bunu içinde:
flat mirror kapladıktan sonra cıkan parametrelerden apply to faces with ID numarasını degiştirmen gerekir.
1 degeri box ´ın üst yüzeyidir. yerde cila parlaklıgı (yansıması) verecegin zaman 1 degerini degistirmene gerek yok.

cam için hangi yüzeyi sececegini denemeni tavsiye ederim.genelde 6 ya kadar bir tanesinde yakalarsaın.
yansıma cok ise reflection degerini kısman yeter.
dikkat etmen gerekn diger unsurda box ´ı yarattıgın wiew penceresi ne göre en boy yükseklik parametrelerinin yeri degişir.
bu karısıklıgı önlemek için mümkün oldugunca top ekranında obje yaratmanı tavsiye ederim.
bu durum yansıma yüzeyi secimindede degişkenlik gösterebilir.
umarım işine yarar.
vray konusunda bir sey diyemem cunku bende hiç kullanmadım. ama bulmak render motoru olarak onuda denemek istiyorum.
iyi calışmalar.

2005-07-12 20:28:03

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

marvell

verdigin bilgiler icin tesekkur ederim

ben standart max in icindeki pencereleri kullandım ve aectemplates den windows metaryalini kullandım kullanmıs oldugum metaryaldemi bir sorun var anlıyamadım tamam box ile yapılabilir ama bu sekildede olması gerekmiyormu

2005-07-13 08:42:23

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

marvell

ya arkadaslar bir ilginclik var bu sabah geldim koltukları koydum bi render aldım duzzeldi hic bir degisiklik yapmadıgım

halde[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/815HiN3JK.jpg[/img]

abi simdide bir sey dikkatimi cekti camdan yere dusen ısık lar yok olmus

2005-07-13 09:22:56

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

çağatay köroğlu

vray ısıkları gorunur durumda oldugu ıcın ınvısıble yapman lazım

2005-07-13 14:11:08

Cvp:Cam dan içeriye ışık girecek ama camda bir gariplik var

chrome_nickel

cam´ı hangi nesneyle yaptığın pek öyle bir önemi yok. önemli olan cam material´in. yani kutuyla yapmak plane ile yapmak yada başka bir nesne ile yapmak önemli değil. mesela brazilde basitçe brazil glass material´i açıp hiç bi değişiklik yapmadan uygulayabilirsin. tek bir üçgen´e de uygulasan bir insan modeline de uygulasan farketmez. önemli olan cam material´inin 2 sided´ının işaretli olması yada çift tarafı olan bir nesne ile yapman.

2005-07-14 23:54:01