spline modellemede delik acma
spline modellemede delik acma
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/kXW1z04Ub.jpg[/img]
arkadaslar, sekildeki gibi bir spline model cizdim. yanlız üst kısmın acık olmasını (içi boş, bir bakıma halka gibi ) ve yan tarafa cizdigim elips gibi delik acmak istedim.ama yapamadim.iç yan kısma vertex nasıl ekleyecegim.boolean kullanmadan spline ile modellerken yapmak istiyorum. ne yapmam lazım.
bir yerde bir eksigim var ama basaramayinca sizlere yazdim.
şimdiden ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.
Cvp:spline modellemede delik acma
En üstteki çemberi ortaya doğru küçült. Aynı işlemi en alttaki içinde yap. Yandan getirdiğin 4 yane çizgiyi üstteki çemberden alltaki çembere doğru bağla.
Kolay gelsin.
Cvp:spline modellemede delik acma
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/RTX6cd90Q.jpg[/img]
ilginize cok teşekkür ederim yazdıgınızı denedim.tam istedigimi elde edemedim.beceremedim desem daha dogru :))
yapmak istedigim pembe sekil.
bunu, line/ lathe/ ve delikler için boolean kullanarak oluşturdum.
bu seklin aynısını spline ve suface ile yapmayi istiyorum.
ama gördümki yetersizim.
Cvp:spline modellemede delik acma
Bu şekil çokta zor değil. Deliklerin başına ve sonuna elipsler ve çemberlerle oluştur. Sonra sırasına göre bağla.
Basit anlattım ama gerekten basit [:)]
İyi çalışmalar
Cvp:spline modellemede delik acma
teşekkürler ,
su an zaten bunu halletmekle ugrasıyorum.
zorlandıgım kısım, bu sekle kasnak dersek,kasnagın iç kısmını elips delikler olan yerlerini, spline olarak modelleyince elips spline larının vertex lerini kasnakta baglayacak vertex bulamadıgımdan idi. ama simdi bir yol deniyorum araya fazla spline lar olusturarak onların uzerindeki vertex lere baglıyorum.
sanırım bu sefer basaracagım.
bunları asarsam, arabamın jantını cizmeyi deneyecegim. :o)
ama su 3 ve 4 nokta olayı biraz sinir etti :),
iyi gunler dilerim.
Cvp:spline modellemede delik acma
[G9] boşuna kasma. Ben iki saat örmekle uğraştım sonuç fıs [:)] Zaten hiç bi ayarı yokki bende ona uyuz oluyorum. Surface atıyorsun o kadar. Adam biraz daha ayar koyar. buraları ör, buraları örme gibi falan. Bu model için Surface işi yaş. en azından tek parça yapmak mümkün değil diyebiliriz. Çizgilerle yapacağım diyorsan nurbs ile yap :) O da başka bir mesele tabi.
Yaptığım örnek.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/35X6LNumh.gif[/img]
Sonuç olumsuz ve saçmalıyor. O da haklı tabi programı yapanlar ayar koymamışlar o ne yapsın :) Bu model için uyumsuz kısacası.
Kolay gelsin.
Cvp:spline modellemede delik acma
saol demekten baska secenegim yok zaten,
kasmaktan kaslarım agrımıştı zaten.olmuyor. :))
peki jant cizmek için illede 2-3 parcamı kullanmalıyım sonucu cıkıyor. galiba oyle.
aslında amacım jantta deil ama ´cizmem lazım´ hırsı vardır yaaa.
ama bi care bulacagım bu sekil için.inat degilmi.. :)
ugrastıgın ve zaman ayırdıgın için cok tesekkür ederim..
iyi calismalar..
Cvp:spline modellemede delik acma
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/yI888CmkD.jpg[/img]
amacım bu jantı cizmekti ve benzer basit sekillerle pratik yapıyordum.
arkadaşlar arasında bunu tek bir spline ile ( attach´larla tabi)
surface yaparak modelleyebilen varsa bir kac ip ucu kaslarımı kurtaracaktır. :))
ilgilenen herkese şimdiden cok teşekkürü borç bilirim.
Cvp:spline modellemede delik acma
Buda nurbs bir öernek
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8JsQu3JM7.gif[/img] amacın jantsa niye boşuna uğraştıyprsun makarayla :)
Jantın dışını lathe´ ile oluşturukran sonra. Diğer parçasının 1/4 ünü çalışıp, 3/4 ününü kopyayla oluşturmak lazım. Polgon olabililir.
Ayrıca jantın bu iç kızmı için surface kullanabilirsin. Delikle falan neden uğraşıyorsun. Dışı ayrı içi ayrı parça olsun. Tek parça olacak diye bi şart yoktur.
Kolay gelsin.
Cvp:spline modellemede delik acma
tesekkürler,
direkt jantla ugrasmak istemedim. mantıgını tam anladıktan sonra janta baslamayı uygun görmüştüm.basitten baslamak lazım malum kaslara yazık :))
cok faydanız oldu gercekten .bu demektirki boşa ugrasmadınız.
janta yandan bakınca içeri dogru delik gibi uzanması seklinde cizmeyi istemiştim ama sizin onerdiginiz cok daha kolay. sagolun.
iyi gunler.