NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Arkadaşlar bugüne kadar hiç Nurbs olayını kullanamdım. Şununla ilgili bişeyler yazıp beni aydınlatırsanız memnun olurum. Nedir şu nurbs´ ün olayı. Ben otomobil modellemek istiyorum işime yarar mı?
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Nurbs ile herşeyi modellersin. İnternet üzerinden ulaşabileceğin video dersler olduğu gibi, yazılı derslerde mevcuttur. Araba modelleyen arkadaşlar genelde polgon kullnıyorlar bildiğim kadarıyla.
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Isine yarar. Kalimba hakli herseyi modellersin ama ben lowpoly+Msmooth calisiyorum. Daha kontrollu geliyor bana. Bilmiyorum.
Nurbs da bazi seyleri onceden iyi hesaplaman gerekiyor. Baslangicta biraz korkutuyor gozunu insanin, Ama uzun sure kullandiginda bunu asarsin.
Editable mesh ile meshsmooth daha sade ve pratik bi cozum gibi. Arti -benim fikrim- nurbsu daha iyi anlamana, daha rahat kavramana yardimci olabilir.
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
max için nurbs modelleme yapar, çok ta iyi yapar diyemeyeceğim. Nurbs de bir anlamda patch gibi poligon oluşturma (nihai model poligon ihtiva eder) ve bu modeli oluşturan genel hat, kontur ve form üzerinde deişiklikler yapmaya yarayen bir çeşit tekniktir. Nasıl düşük poligonlu modelleme tekniğinde sonucu (yumuşatılmış ve yüzey sayısı arttırılmış, orijinaline göre daha detaylı olan model) görerek ana formları vertex, edge ve face seçimleri ile değiştirebiliyor isek nurbs un de kendi içinde dier modelleme tekniklerine göre avantaj ve dez avantajları var. Şunu belirtmeliyim ki şahsi fikrimce 3dsmax ilk nurbs kullanımından bu yana diğer 3d progmların yanında nurbs kullanımında başarısız kalmıştır. Başarısızlıktan kastım sonuca ulaşma şekli yada kullanım deildir. Nurbs yapı itibari ile hafızada daha fazla yer tutar ve daha fazla işlemci ve GPU gücü gerektirir. Max yapısı bunu fazla kaldıramıyor gibi geliyor bana. Çünkü ekranda çalışılan nurbs model her zaman detaylı ve shading li gösterilmesi gerektiğinden max bu kısımlarda her zaman yavaşlamıştır (en azından benim kullandığım profesyonal oPenGL kartlarında durum bu idi) ve interaktiviteden uzak bir yol çizmiştir. o sebepten genel yapısı üzre nurbs ağır ve detaylı modellemeler , özellikle organik formlar için uygundur. modelleme sırasındaki kullanımı biraz poly modellemedeki görünüşe benzer. CV pointler her zaman convex HULL gibi modelin ana hatlarını deiştiren ve modelin formunu oluşturan gizmoların kenarları ve noktaları gibi davranırlar. tek avantaşı, bu modellerin herhangi bir yerine eklenen detaylar için poly modellemede olduğu gibi poligon dizilişini ve uyumunu hesaplamak zorunda kalmazsınız. absolute resolation dediğimiz kesin çözünürlük yani modelin genelindeki yüzey yoğunluğu ne ise bize sadece o kalitedeki çıkış hali görünür. poligondaki gibi modelin ihtiva ettiği yüzey ve vertexler görünmez. sadece CV pointler yani deformasyonu demel alan noktalar görünür. yani direkt objenin alt yapı taşlarına yani asıl yüzeylere müdahele dolaylı yoldan olur. Nurbs yapısını daha iyi anlamak için internet üzerinden maya yada softimage|XSI için üretilmiş video dersleri incelemenizi tavsiye ederim. Nurbs , poly , surface, patch gibi modelleme tekniklerinden birisidir. dierlerinde olduğu gibi kullanım amacına ve hedef alınan objenin çeşidine göre avantajlar ve dezavantajlar içerir. Bu sebepten her modelleme tekniğine hakim olunmalı ve modellenecek objenin yapısına göre en uygun modelleme tekniğine karar verilerek modelleme yapılmalıdır. profesyonel olan budur. Temel kural objenin üçgen yüzeylerden oluşacağı kuralı dışında hepsinin tek farkı bu yüzeyleri oluşturmak için sunduğu araşçarın ve bunların kullanımının farklılığıdır. Herhangi bir şekilde herhangi bir modelleme tekniğinin dierlerinden daha iyi yada kötü olduğunu söylemek bu anlamda mümkün deildir. Kolay gelsin.
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Nurbs ile az sayıda yüzey kullanarak daha düzgün sonuçlar verep pürüzsüz yüzeyler oluşturabilme şansın var , bu yüzden profosyonel endüstürüyel tasarımcılar nurbs un sayısal kesinliği nedeni ile Nurbs ile modelleme yapmayı tercih ediyolar , Maya programı içinde Nurbs öncelikli modelleme araçlarından biri olduğu için Maya da nurbs ile çalışmak max e göre daha kolay , çünkü Nurbs max e sonradan ileve edilen özelliklerden biri ve Maya daki Nurbs modelleme kolaylıklarını max de bulamayabilirsin
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Nurbs sitemi benim hatırladığım ilk versiyon olan 2,5 versiyonunda da vardı. Max7´yi inceliyorum ama diğer modelleme sitemlerindekiler kadar bir gelişme yapılmamış. Olsun diyede konmuşta olabilir. Çünkü çokta iç açıcı olamayan bir arayüze sahip ve bu çok eskidende öyleydi. Mayadaki nurbs derslerini izliyorum, çok hakim olmamala beraber programdanda takip ediyorum. Nubrbs sistemine mayada tam destek var. Şuda bi gerçekki max´in nurbs için yaptığı sevimsiz arayüzde bile birçok özellik var. Ve mayadaki karşılıklarının bir çoğu burada da mevcut. Diğer nurbs tekniği ile modelleme yapan rhino gibi programları inceleme şansım hiç olmadı. Ancak rhino´nun nurbs konusunda yetenekli olduğunu biliyorum. Bazı nurbs araçlarının maxde olmadığı açık bir şekilde ortada. Umarım daha sonraki versiyonlarında bi el atarlar.
Yada eklentisi falan varsa bilen arkadaşlar burada belirtirlerse çok memnun oluruz.
Kolay gelsin.
Cvp:NUBRS ile ilgili bilgi almak istiyorum
Nurbs konusunu biraz incelemiştim , Maya nın ilk zamanlarından itibaren Maya içindeki ana biçimlendirme ögelerinden biri olarak kullanılmış Nurbs, Max ise Nurbs u daha sonradan programa modifiye ettiği için Nurbs ile ilgili problemler var , örneğin Model yüzeylerini polygondan Nurbs a çevirmeye kalkınca program Kasılmaya başlıyo , özellikle yüzey sayısı fazla ise nurbs programı kilitleyebiliyo, Bu yüzden okuduğum pek çok kaynakta da max in öncelikli modelleme araçları içinde Nurbs a fazla değinmiyolar , sanırım 3dsmax üreticileri de bu konunun farkındalar ki birazcık sümen altı etme durumları söz konusu:) Maya da ise Nurbs konusunda iddalı oldukları konusunu , Eğitim setleri içinde öncelikli modelleme aracı olmasından çıkarabiliriz. Maya da nurbs un yetersiz kaldığı yerlerde polygon edite geçmesine rağmen tekrar nurbs a dönüldüğünde sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam edilebiliyo, Maya ve Rhino Nurbs konusunda iddalı fakat ben kendi adıma max in polygonal modellemesinden memnunum.