fuse´un kulanımındaki kontrolsüzlük
fuse´un kulanımındaki kontrolsüzlük
arkadaşlar editablespline´ın altındaki ***[u]fuse[/u]*** komutunun vertex´leri üst üste getirdiğini...weld ile de bunların kaynak yapıldığını biliyorum..
iki sorum olacak..
1-)weld ile inşa ettiğim vertexleri tekrar eski durumlarına"""buna da weld´siz durumları diyebilirim :)"""döndürebilirmiyim...?
eğer döndürülebiliyorsa,,bunu nasıl yapabilirim.??
2-) aşağıda görüldüğü gibi A noktası ile B noktasını fuse ettiğimde,,,A ile B noktasının bir leştiği yer C noktası oluyor..
ben şimdi A noktasını sabit kabul et..B´yide A noktasının üstüne getir şeklindeki bir uygulamayı,, "fuse" komutu ile yapabilirmiyim.
veya A noktasını dondurmanın(sabitlaştirmenin) bir sistemi varmı..? eğer varsa dediğim işlem yine fuse ile yapılabilir...
(A)
-----------*
(C)*
(B)
----------------------*;
tabi A,B,C bir kıyas....neyin kıyası..?
düşününki 50 tane vertex´imi A noktasında birleştirmek istiyorum....ama dediğim gibi A sabit olacak...
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler....
Cvp:fuse´un kulanımındaki kontrolsüzlük
1- Weld işlemin tersi "break" kumutur. İki tane üst üste vertex oluşur. (iki tane olmasının sebebi zaten 3 tane vertex´in birleşmiyor olması (spline´larda))
2- Herşeyi istediğin gibi yapamıyorsun ne yazık ki, zaten gerekte yok. Hepsini fuse ile bir araya getirdikten sonra A noktası değil istediğin yere taşı sonuçta hepsi aynı yerde. Oda zor diyorsan 49 tanesini fuse yap. sonra bunları vertex snap seçiliyken A noktasına taşı :)
Ben bunu bir sorun yada eksiklik olarak görmüyorum.
Kolay gelsin.
Cvp:fuse´un kulanımındaki kontrolsüzlük
ben fuse kullanmıyorum çizimlerimde genelde 3dsnap de vertex açık olacak şekilde istediğim noktayı diğerine taşıyorum. Sonra da weld tabiii..
tavsiye edilir..