vitray gölgesi..?

vitray gölgesi..?

Stoix

renkli camlardan yapılmış bir vitrayın, vitrayın renklerindeki gölgesi nasıl yapılır....
a-)forum a konu olarak eklersin. yardım sever insanların yardımcı olmasını beklersin.
b-)kitap vesaire şeyler karıştırıp öğrenmeyi denersin.
c-)isyan edip devletten yardım istersin
d-)contaları sıyırıncaya kadar deneyip yamulursun. ve öğrenirsin
e-)hiç biri...

cevap: a-) şıkkı
[G14][G8][G2]

2005-06-12 08:00:46

Re:vitray gölgesi..?

nacho_grande

Aydinlatmayi yaptigin isik kaynagini raytrace shadows olarak ayarla. Cami seffaf gormen icin bu opsiyon sart. eger cam renkli ise kendi renginde golge yapar.

2005-06-10 00:43:29

Re:vitray gölgesi..?

Stoix

denedim yaapmıyor.........!

2005-06-10 09:10:23

Re:vitray gölgesi..?

nacho_grande

scanline render + target direct light(raytrace shadows) + seffaf ince box (ve rengi atiyorum kirmizi) + zemin = yerde kirmizi isik.

3dsmax´ de version 3 ten beri kullanilan bir seydir.

2005-06-10 09:58:40

Re:vitray gölgesi..?

Stoix

peki vray le de bu yapılabilirmi sevgili nacho-grande..!

2005-06-10 13:06:33

Re:vitray gölgesi..?

nacho_grande

Mantik ayni o yuzden degismez sanirim. Fakat vrayi cok kullanmiyorum. O yuzden yanlis bilgi vermek istemem. sad-t ye sorabilirsin. O vray dersleri hazirliyor biliyorsun.

2005-06-10 13:08:35

Re:vitray gölgesi..?

oz

vray materialda refract verip fog colorla oyna..

2005-06-10 18:02:17

Re:vitray gölgesi..?

POWERD3D

ya cam kaplamasının opacity özellğine kapladığın resmi getir. Şeffaflığı vs yi ayarla. Daha sonra spot koy ve gökgesini raytrace yap olması lazım.

2005-06-11 19:12:52

Re:vitray gölgesi..?

iceman

Eğer vitrayın bir materialden oluşuyorsa, aynı materiali ışık ayarları içindeki projector map´i kullanarak verebilirsin.

Bunda dikkat edilecek nokta ışığın hotspot/beam değerleri ve circle/rectangle ayarları. Vitray ışığının dışarıdan geleceğini varsayarak yerleştireceğin bir spot light´ın vitrayın içinden geçerek yere düşmesi durumunda ışığın aynı açıdan geçerek yere düşmesini sağla. Bunu yaparken eğer vitrayın dörtgen formda ise ışığın falloff değeri ve rectangle ayarını yaptıktan sonra, rectangle aspect´i ile oynayarak bunu yapabilirsin.

2005-06-12 08:00:46