multisub object kaplamasında sorun
multisub object kaplamasında sorun
1-)arkadaşlar ilk olarak şekilde 1 numara ile gösterilen kısımda neden "no name" yazmakda
2-)2 numaralı kısımda multi sub object´imin 25 numaralı id´ye sahip kaplama kanalına "Y" HARFİNİ(jpeg) olarak atadım.
3-)üç numaralı kısımda ki seçili polygon´unda material ID´si 25.....
evet şimdi normal şartlar altında 3 numaralı kısımda ki polygon´un kendisinin bir parçası olduğu box´ıma multi sub object malzememi atıyorum...
.....tabi haliyle multisub object´in atandığı malzemede ki 25 numaralı material ID´ye sahip polygon´da..... "Y" HARFİNİN görünmesi gerekiyor.fakat aşağıdaki resme bakarsanız eğer...
orada ID=25´e sahip polygon hafifden beyazlamış ve fakat "Y" HARFİ görünmüyor.
?????????? .......y harfi neden görünmüyor...??????????
bu problemi nasıl aşabilirim
işin gerçeği bir klavye modelleyim dedim...
yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum..
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/6YpRc69oe.jpg[/img]
Re:multisub object kaplamasında sorun
Taksit taksit yazıyorsun mesele uzuyor. UV map yapmamışsındır. Material editördeki texture bölümündeki explicit map channel ve vertex color channel dışındakilerden birini veya environ kısmındaki seçenekleri kullan. Map koordinatının olmadığına dair bir mesaj geliyor zaten. Mesajları takip etmek lazım.
Re:multisub object kaplamasında sorun
kalimba problemim çözüldü uvw map modifieri ile,, fakat dikkat edersen explicit """map cahanel´ında 2""" ........uvm map´in map chanel´ıda 2....abi ezber olmasın diye soruyorum...sağol problemim çözüldü...fakat bu explicit mapchanel nedir..?
bu arada hala orada niye "no name" yazıyor,söylemedin.
abi bi klavye yapalım dedik ..yoksa elimize yüzümüze mi bulaştırdık :)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/60bl33gtY.jpg[/img]
Re:multisub object kaplamasında sorun
o kadar kurcalamışsınki orasını 2 yapmışsın düşün yani. Normalde 1´dir bu ayarlar. Bilinçsizce kurcalarsan çok vakit kaybedersin. Map channel diye bişeyi şu an için sil kafalndan :)
Map channel kullanımı hakkında bişeyler var ama toparlayıp yazmak lazım. Klavyenin tuşları öyle yapışık değildir. Direkt olarak bevel yaparsanda çok kaba durur. Normal tuşlar öylemi bi bak.
Re:multisub object kaplamasında sorun
sen sil diyosan......
şu an için sildim.
tşkr...
tuşları şimdilik o şekilde.... elbette estetik boyutuna girecem ,,mesela tuşlar orta kısmında güzel bir kavis ile çökmüş durumda ve tuşlarda keskin köşeler yok..bunlarla uğraşacam..sadece bi kaplama atıp tuşlara bi bakayım dedim.""""o da ne dedim...y harfi görünmüyo.""bende problemimi buraya açtım.
abi bizim için toparlayıp yazsan makbule geçer valla.çünkü kara kutu gibi,,,,bilinmezliğiyle hep önümüzde duruyor
tuşlar bitişik olmıyacak ki..