reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
arkadaşlar reactor ile serbest düşüşe´de bıraktığım bardağın box´a çarptığında kırılmasını nasıl sağlayabilirim.eğer reaktör ile ağırlık vb. gibi özellikler bir nesneye atanabiliyorsa,,bu kırılma olayıda olabilir diye düşündüm.
fakat kırılma olayı olurken,,bi şekilde max´e... bu box´a çarpan cismin de bir cam olduğunu söylemeliyim. ne biliyim belki "bardağın ağırlığına göre çarptığında tamamen kırılmayacak ve fakat,,,belki çatlayacak.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.....
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1t14H41Oy.jpg[/img]
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
reactor bunu kendi yapamaz önce camın kırılmış halini modellemen lazım bunlar parça parça biraradayken reactorün fracture modifierını uyguladınmı reactor kırılmayı simüle edebilir.
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
peki kaan kardeş bardağın kırılmış halini nasıl modelleyebilirim.
sadece başlangıç bilgisi ver gerisini ben uğraşırım.....
üstelik diyelim ki kırılmış halini modelledim.bu modellenmiş nesneyi yukarıdan bırakırken,,,bardağım tıpkı kurumuş bir toprak gibi...... üzerinde kırıkların daha doğrusu kırık parçalarımın birlerştirilmelerinden kaynaklanan görüntülerden oluşan,,,, bir model olarak görünecek.
yada realflow´u muhakkak bilirsin,,,,bu kırılma işlemi içinde bunun gibi bir program mı var eğer varsa onu öğrenmemin daha zamanı gelmedi ve fakat hemen defterime kaydedeyim onun ismini....
abi teşekkürler....sağolasın..
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
kırılma için programdan hiç emin değilim sanki powerbooalen 3 adlı plugin de vardı böle bi özellik.
kırılmış halini nasıl modelleğeceğini bende bilmiyorum hiç denemedim.
discreetin sitesinde fracture la ilgili bi tutorial vardı.
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
bak şimdi geldi aklıma bende denemedim ama
slice panel var poly´de onunla saçma sapan parçalara ayırıp sonra deatach ile ayrı nesnelere çevirip sonra hepsini fracture ile birleştirip deneyebilirsin.
olur belki...
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
codie merhaba,,,söyldiklerini denicem,
seni yakalmışken bir soru daha yöneltecem..diyelimki bardağın içinde su var. real flow yardımı ile,,,, bardağın kırılması esnasında ,, bu su dışarıya doğru kırıklardan dökülürmü..sadece genel kültür olsun diyo soruyorum...real flow´da usta olduğunu bildiğim için sordum ...
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
evet kırıklardan dökülebilir
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
Bence reactor yerine partikül sistem kullan.. Sen kırıkları modelleyeceğine, bırak kendi kırılsın...
www.dista3d.net.tc adresinde galeri> animasyonlar da parçalanma diye bi anim.um var. Oradakine benzer bir sonuca ulaşabilirsin.
Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
tümdengelim diyorsun...siteye gidip incelicem ama partikül sisteminin tam olarak hangi komutu...
sağol teşekkür ediyorum..
Re:Re:reactor ile serbest düşüşe bırakılan bardağın kırılması
[quote=10949]kırılma için programdan hiç emin değilim sanki powerbooalen 3 adlı plugin de vardı böle bi özellik.
kırılmış halini nasıl modelleğeceğini bende bilmiyorum hiç denemedim.
discreetin sitesinde fracture la ilgili bi tutorial vardı.[/quote]
kaan kardeşim max´in help menüsüne kıt kanaat ingilizcem ile şöyle bir baktım,, acaba fracture ile bu kırılma işlemi yapılabilirmi?
arkadaşlar bana sanki bu iş, fracture ile yapılabilir gibi görünüyor.. nasıl kullanıldığı hakkında bilgi verebilirmisiniz.rbcollection^dan az buçuk reactor´ü kullanmayı biliyorum....