gerçekçi çarpışma
gerçekçi çarpışma
arkadaşlar sorum aslında reactör´ün kullanımını anlamaya yönelik.
şekilde görüldüğü gibi bir bardağım var.(kendimi övmek gibi olmasın. bardağı ben modelledim :) )
bu bardağı yukarıdan belli bir açıyla bırakıyorum. ve bardağımın box´un zeminene çarptıktan sonraki, gerçeğe yakın hareketini simule etmeye çalışıyorum.bunu nasıl yapabilirim. dediğim gibi bu soruyu sormakdaki asıl amacım reaktör´e...az bişe,, ucundan da olsa bir giriş yapabilmek.
yani normal hayatta bir bardağı bu açıyla bıraktığımı düşünün nasıl düşer.işte ne bileyim, box´a çarpar x´de 30 derece döner. sonra y´de kırk, sonra zx´de 56 derece v.b döner ve yere düşer(yer plan düzlemi) veya yere düşmez.
bu işlemin reactör ile yapıldığını öğrendim.fakat nasıl yapıldığını bilmiyorum.
lütfen cevaplarınızda reactör kullanımını esas alın.(yoksa bi yandan döndürerek,bir yandan da taşıyarak box´ın üst zeminine kadar bardağı getir. ondan sonra zeminden biraz yukarı kaldır çevir v.b....demeyinde :) )
eğer soruma bir cevap alabilirsem reactör için şeytanın bacanı kıracaz inşallah.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3O1C16X78.jpg[/img]
Re:gerçekçi çarpışma
Zaten anlattıklarını yapabilmek için Reactor var [;)]
Sahneye şu haldeyken Rigid Body koleksiyonu ekle ve tüm cisimler bu koleksiyona koy. Daha sonra sadece bardağa Ağırlık ver ve Preview in Window dan istediğin animasyonu izle...
Re:gerçekçi çarpışma
dostum pikselfx cevabın için teşekkür ediyorum.
abi rigide body´i ekledim.
1-)rigid body´nin sahnenin neresinde olduğunun bir önemi var mı.?
2-)rigide body´i kısmında "add" ile sahnedeki bütün nesneleri rigide body´e ekledim.bu kısımda bir problem yok.
3-)abi bardağa bir ağırlık ver diyosun (sahnede bir yerçekimi yok ki ben bardağa bir ağırlık vereyim.) bu ağırlık nereden bardağa verilecek.?
4-)ayrıca bu işlemleri yaptığım halde,, animation kısmında herhangi bir animation anahtarı oluşmadı..oluşmayan bir animation´u nasıl izleyebilirim ki...
5-)abi buradaki rigide body ne anlama geliyor. ve ben burada rigide body´i kullanarak sahnedeki nesnelere ne yapmış oluyorum..
arkadaşlar yoksa yerçekimi flex ile mi yapılıyor[G2].?
abi yardımlarınızı bekliyorum.
Re:gerçekçi çarpışma
Ne kadar birbirimizden farklı bile olsak sonuçta çoğumuz aynı aşamalardan geçiyoruz. Bu yüzden site kullnıcıları ve yöneticisi tarafından bilinen sorulara önceden cevaplar hazılanmış durumda. Yeni başlayan bir kullnıcı genelde animasyonlara meraklanır. Bu bile daha önceden biliniyor. Çünkü bende böyleydim. Daha sonra görsellik arttıkça render süreleri uzamaya başlıyor. Bu sorun insanı animasyonlardan uzaklaştırıyor.
Tabiki her şeyi sorabilirsin ama sorulanlar birbirinden çok farklı şeyler. Örneğin kitap animasyonu sorusunu ayrıntılı bir şekilde anlatmıştın. Bizde yardımcı olmaya çalışmıştık. O olayı sonuçlandırdığını sanmıyorum açıkçası. Programa hakim olmaya başladıkça bu tür bir sorular genele yönelik olarka değil, soruna yönelik olmaya başlıyor.
Bence:
Yeni başlayan bir kullnıcı sadece ilgilendiği konulara değilde derslerin tamamını okusunve uygulasın. Desler bölümünün dışında edtörler diye bir bölüm var. Orasıda incelensin derim ben. Bir ders hazırlamak çok kolay gibi gözükse de gerçekten uğraştırıyor. Ortada bir emek var. Mesela ben tcay tarafından hazırlanmış dersler sayesinde mayada bişeyleri anlayabildim. Uğraşmış türkçeye çevirmiş, resimlerle desteklemiş, kendi tecrübelerini yazmış. Böyle bir bilgi dururken kalkıpta o dersin içeriğinde bununan bişeyi sormak bence çok ayıp. Dersler tam oalrak şunu şöyle yapacaksın değilde genel mantığını iyi bir şekilde anlattığını düşünüyorum.
Bu yazdıklarım kişiye özel değildir. Ben böyle dememiştim gibi bi savunmaya gerek yok bu yüzden.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>animasyon&p=2[/url]
Bi göz atıver.
EK.....................
Benim kitap örneğinde anlattığım parametrik değiştiricilerle yapılan key animasyonudur. Drekon zaten sana bunu önermiş. Anlattığım olay profesyonelce falan değil. Ben de profesyonel değilim zaten. Benim kendi kafamdan düşündüğüm ama uygulamadığım bi yöntem. Onu zaten örnek olarak vermiştim. Orada takılmaya gerek yok.
Re:gerçekçi çarpışma
http://www.tr3d.com/index.php?id=3dsmax>>animasyon&p=2
http://www.tr3d.com/index.php?id=editorler>>Gelroth>>Reactor
biraz gayret gösterip anlamaya çalış
Re:gerçekçi çarpışma
reactor sistemi için sitedeki dersler yeterlidir.
bu konudaki mesajı silinmiş olanlar lütfen kuralları tekrar okusunlar. özellikle "3D Forumları" kısmında gereksiz tartışma istemiyoruz. konuya cevap olamayan konular silinecektir.