simetrik modelleme tekniği hakkında
simetrik modelleme tekniği hakkında
arkadaşlar bir tutorialde gördüm, box modelleme tekniğiyle insan yüzü yapımı anlatılıyordu.. video dosyasında dersi veren kişinin menülerde verdiği komutları takip etmek imkansız o yüzden göremedim..
mirror ve benzeri komutlar haricinde, çalışılan modelin bir yarısı üzerinde yapılan herhengi bir değişikliği modelin simetrisine de aynen ve realtime olarak yansıtan başka bir komut var mı?..
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
"symmetry" cismin yarısını kopya oluşturur. dediğiniz işi tam olarak yapar.
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
modele smmetry modifierini uyguladıktan sonra editable polye gelip modifier menüsünde stacka tıklaman lazım böylelikle istediğini yaparsın
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
cevaplarınıza teşekkür ederim..
symmetry modifieri mirror işlemi yapıyor.. oysa benim istediğim model bittikten sonra simetriğini almak değil, modelin bir yüzünde çalışırken simetrisinde de yaptığım değişikliklerin eş zamanlı olarak, simetrik koordinatlarda ve aynen gerçekleşmesi..
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
...tutoriali defalarca ağır oynatarak (görüntü kalitesi de bozuktu) sonunda ne yaptığını çözebildim..
modellemenin en başında box modelin yarısındaki vertexleri diğer tarafa instance olarak kopyalıyor, dolayısıyla orjinal vertexlerde yaptığı her hangi bir değişiklik eşzamanlı olarak diğer tarafta da gerçekleşiyor..
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
Benim dediğim aynısını yapıyor işte
2 taraftada işlemi yaparken görünüyor ama anlatamadım galiba
Re:Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
[quote=10606]Benim dediğim aynısını yapıyor işte
2 taraftada işlemi yaparken görünüyor ama anlatamadım galiba[/quote]
hayır, aslında ben anlayamadım.. çünkü modifier listte bahsettiğin stack butonunu bulamadım.. :)
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
Symmetry uyguladın diyelim. Sonra alt kısmına gidip edittablepoly modunda değişiklikler yapacaksın diyelim. bu haliyle Symmetry değiştiricisi uygulamaz. Max hep seçtiğin basamak ve alt basamağındakileri uygular. Senin Symmetry değiştiricisinide uygulatmış biçim degösterebilmen için. "Show end result on/off toggle" düğmesine basman gerekiyor. Bu düğmede tarif etmek gerekirse; Editablepoly kullnıyor iken "edge" sub-obje butonunun bi üstündeki buton oluyor. Bu buton objeye uygulanmış bütün değiştiricileri, daha alt kademelerde bile görmeni sağlıyor.
Sanırım bunu soruyordun.
Ek olarak "Symmetry" ile gelen bazı kolaylıklar var. Mirror yaparken instance seçilmeside yukarıdaki işleme denk bir işlemdir.
Kolay gelsin.
Re:simetrik modelleme tekniği hakkında
ok.. herkese cevaplar için teşekkürler..