Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
soru biraz anket gibi oldu ama bu sekilde en cok kullanılan yontemlerle modelleme yapıp digerleriyle vakit kaybetmeyiz.
cevapları yazarken sebebinide belirtirseniz memnun olurum.
orn:surface tools (esnek oldugu icin) bukadarı kafidir.
cevap gonderen arkadaslara tesekkurler...
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
Neyi modellediğimize göre değişir.
>>Çok eğriselliği olan yüzeylerde veya elimde profil çizgileri varsa Nurbs
>>Mimari yapılarda Boolean ve AEC
>>Koltuk-masa-sandalye vs. ölçüleri belli nesnelerde Editable_poly
>>Bazen üçü birden...
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
Valla şu kadar söyliyim: Bi sphere çiziyom.1/4 ünü editable meshle kesiyom 3 -5 vertex çekiyom "saç" oluyo....[G3]
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
araba veya cevre modellerken hep box modeling ve karekter modellerken agiz burun ve goz kisimini spline modeling kullanip sonra edit poly ye cevirip devam ediyorum. Ama cok detayli model olmasi lazimsa poly per poly yapiyorum.
Kolay gelsin
Aydin
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
İnsanlar için poly by poly ve sadece, eller ile ayaklar için bununla kutu (box) modellemeyi karıştırıyorum (bkz: www.antropus.com daki el modelleme dersi)
Araba gibi şeyler için patch modelleme.
Bina duvarı gibi şeyler için tabiki spline.
Kısacası; sadece birisi yetersiz kalabiliyor. Mutlaka birden fazla teknikte hakimiyet kazanmak gerekli.
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
Ben genellikle poly ve mesh arasında gidip geliyorum ,heykel hissi veriyo o yüzden elim daha yatkın
Re:Hangi modelleme yontemini kullanıyorsunuz...
araba, insan modelelrinde genellikle plane yada boxtan çıkarım yola , teknik poly , nadir spline...
Not: ayrıca "diğerleriyle vakit kaybetmeyelim" diye bişey yok.bütün teknikler bilinmeli, çizime daha fazla hakim olabilmek için.