arc rotate ve bounding box
arc rotate ve bounding box
[:)]1-)arkadaşlar nesnemi arc rotate ile çevirirken nesnem kayboluyor ve nesnenin max - min sınırlarındaki bounding box deniliyor du herhalde görünüyor. yani ben arc rotate ile çevirme işlemi yaparken bounding box´u çeviriyorum; bounding box´ın değil de nesnenin göründüğü bir çevirme işlemini, arc rotate´yi kullanarak yapabilirmiyim?
2-)çizmiş olduğum tüm modeller ekranda hiç bir model seçili değilken face´ler şeklinde ,ekrandaki herhangi bir nesneyi seçtiğim zamansa polygonlardan oluşturulmuş bir görüntüye kavuşuyor.sürekli olarak polygonlar şekinde nasıl gösterebilirim.
3-)Madem iki tane soru sordum izninizle bir soru daha sorabilirmiyim.cevabınızı evet olarak kabul ediyorum
bu editable mesh´in altındaki explode, iyi güzel nesneyi explode ederek polgonlara ayırıyor.ayırıyor ayırıyor olmasına ama yanındaki kutucuğa rakam girmenin mantığı ne ? ben hangi rakamı girersem gireyim değişen bir şey olmuyor nesne explode ediliyor.oraya girilen rakamın explode olan etkisi nedir.
umarı çok uzatmamışımdır.:)[:)]
Re:arc rotate ve bounding box
ilk sorunun cevabı; Klavyeden O ya basmalısın.
Re:arc rotate ve bounding box
2- cevap: sanırım şu halleder problemi ; utulities ten more>>object display culling i çalıştır oradan enable yi kaldır.
3-cevap: explode a bastıp elle yaparsın ama bazan ince ayar gerektirir, numaretik değerlerle girmen gerekir. onun için var o kısım...
Re:arc rotate ve bounding box
arkadaşlar hepinize teşekkür ediyorum
özellikle drekon´a ve diğer üstadlara bizim gibi acemiler için bu site gerçekten muhteşem inanın çok mutluyum, sorduğum her soruya bir cevap almak beni gerçekten mutlu ediyor.
enteresan explode´daki ince ayarı biraz daha açabilirmisin.
Re:arc rotate ve bounding box
valla teknik olarak pek bilgim yok. onu üstadlar anlatsında..benim diyebileceğim, elle yaptığın explode mouse sun hassas olmayışının azizliğine uğraya bilir ki ben hep bunu yaşadım. fazla bişe söylemeye de gerek yok explode tuşu na basarak elle yaptığını rakam girip te yapabilirsin arasındaki fark ; bkz:paragraf başı...
Re:arc rotate ve bounding box
bu arada utilities sorunu mu çözmedi
Re:arc rotate ve bounding box
f3 ve f4 -ü kastediyor olmayasın smooth -highlight ve wireframe görüntü (ekran etiketlerinin üzerine sağ tıkla ve listeyi incele.
Re:arc rotate ve bounding box
bir de arc rotate içinde çevirme ve dışında çevirme ile seçili olana zomm (z) yapıp çevirme arasında farklar var bir dene istersen.
Re:arc rotate ve bounding box
f3 f4 meselesi değil nesneleri seçtiğim zaman ply ler gözüküyor diyor. ...utulitiesten object display culling değilse...ilk önce söyle bakalım bu şekilde bir kısmı gözüküyor bir kısmı wire şeklindemi?
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Wl20vA5Kj.jpg[/img]
Re:arc rotate ve bounding box
evet enteresan box´larım şekilde göründüğü gibi polygonal değil,face´lerden oluşuyor.
problemim bu.
ama dediğim gibi faceler halinde görünen bir nesneyi seçtiğimde veya onu düzenlenebilir bir modele çevirdiğimde polygonal bir görüntü oluşuyordu geçen pazartesiye kadar, ama artık oda oluşmuyor , her zaman için nesnem faceler yani üçgenlere bölünmüş şekilde görünüyor.